Κατηγορίες Συνταγών

Κατηγορία

Εποχιακά

Μέθοδος

Διατροφή

Κουζίνα

Δυσκολία

Περιέχει

Νηστίσιμα

Ειδικές περιστάσεις

Greek recipes

οι συνταγές στο iPhone σας μπείτε και στην παρέα του google+ οι συνταγές στο κινητό σας youtube κάντε like στο group μας δείτε τις συνταγές μας στο twitter

Συνδρομή στις Συνταγές της Παρέας

Loading
 
Βασιλόπιτα απ΄ την Πόλη
Bαθμολογία: 5
       
 
7 ψήφοι
Προστέθηκε από , 07.01.11

Περιγραφή

Αυτή τη βασιλόπιτα έμαθα να την κάνω, εδώ και 15 χρόνια περίπου, από κάποια Κυβέλη (είναι η Πολίτισσα πεθερούλα μου ή η “άλλη μου μάνα”, όπως την αποκαλώ χαρακτηριστικά – τόσο “δυνατά” είναι τα αισθήματά μου για κείνη). Έτσι την έκαναν (ειδικά τα παλαιότερα χρόνια), οι Έλληνες στην «άλλη πατρίδα». Είναι νόστιμη, εύκολη, και μοσχοβολάει το σπίτι, κάθε φορά που φτιάχνεται. Και το σημαντικότερο ; Είναι “απ΄ τα χεράκια μας”. Και μόνο αυτό…

Τι χρειαζόμαστε:

  • 125 γραμ. νωπή μαγιά (θα τη βρείτε και στα ράφια των s/m)
  • 1 νεροπότηρο* γάλα (χλιαρό και όχι κατευθείαν απ΄ το ψυγείο)
  • 1 1/2 νεροπότηρο ζάχαρη
  • 1 κιλό αλεύρι (για όλες τις χρήσεις)
  • 1 πακέτο – 250 γραμμάρια – βούτυρο λιωμένο (lurpac, adoro, κ.λπ.)*
  • 1 κουταλιά σούπας μαχλέπι (σε “σκόνη”)
  • 1 κουταλάκι του γλυκού μαστίχα*
  • 5 αυγά (σε θερμοκρασία δωματίου)
  • 1 κρόκο (για την επάλειψη της πίτας)
  • λίγο άσπρο και μαύρο σησάμι (μια “μικρή τσιμπιά”, απ΄ το καθένα) – προαιρετικά
Στα γρήγορα
Κατηγορία
Εποχιακά
Μέθοδος

Πως το κάνουμε:

  1. Βάζετε σε μια ευρύχωρη λεκάνη τη μαγιά με το 1 νεροπότηρο γάλα και 2 χουφτίτσες απ΄ τ΄ αλεύρι (το οποίο θα κοσκινίσετε μέσα στη λεκάνη, έτσι ώστε να μπει o “αέρας”, που απαιτείται, ανάμεσα στους κόκκους του αλευριού – διότι με το πατίκωμα της συσκευασίας αυτός “χάνεται”). Τα χτυπάτε καλά, για λίγο, με το σύρμα σας (αυγοδάρτη) να ενσωματωθούν και να αναδυθεί η μυρωδιά της μαγιάς. Μην “δουλέψετε” το μίγμα με τα χέρια σας, γιατί θα κολλήσει σ΄ αυτά.
  2. Τοποθετείτε, τη λεκάνη σας, σε μια καρέκλα ή στο τραπέζι σας (ή και στο κρεβάτι σας, γιατί όχι ;) σκεπάζετε με μια πετσέτα κουζίνας (προσοχή : να είναι καλά τεντωμένη, για να μην ακουμπήσει σ΄ αυτή το μίγμα) και τυλίγετε (ή σκεπάζετε) με μια κουβερτούλα (η οποία θα δώσει την απαραίτητη ζέστη που χρειάζεται η μαγιά, για να φουσκώσει).
  3. Αφήνετε έτσι για 45 λεπτά, χωρίς ν΄ ανοίξετε, καθόλου, τη λεκάνη σας.
  4. Χτυπάτε τη μαστίχα σας (με λίγη ζάχαρη) σ΄ ένα γουδί (ή στο multi σας), μέχρι να γίνει σκόνη.
  5. Στα 40 λεπτά (5 λεπτά, δηλαδή, πριν “ανοίξετε” τη λεκάνη), λιώνετε το βούτυρο σε μια κατσαρόλα, σε χαμηλή, πάντα, φωτιά.
  6. “Ελευθερώνετε” τη λεκάνη (το μίγμα με τη μαγιά θα πρέπει να έχει φουσκώσει) απ΄ την κουβέρτα και την τοποθετείτε στον πάγκο εργασία σας.
  7. Ρίχνετε λίγο αλεύρι (κοσκινισμένο) και ανακατεύετε με το χέρι σας (επειδή η ζύμη θα κολλάει, πολύ, μην βάλετε και τα δυο χέρια σας μέσα στη λεκάνη, αφήστε το ένα “ελεύθερο” για να ρίχνετε τα υλικά σας).
  8. Προσθέτετε τ΄ αυγά σας (ολόκληρα, χωρίς να τα έχετε χτυπήσει, προηγουμένως) και τη ζάχαρη. Συνεχίζετε το ανακάτεμα (η ζύμη, ακόμα, θα κολλάει).
  9. Εν συνεχεία, κοσκινίζετε στη λεκάνη όλο το υπόλοιπο αλεύρι. “Κρατάτε” μια χούφτα (γύρω στα 100 με 150 γραμ., για πιο μετά). Προσθέτετε και τα μυρωδικά. Συνεχίζετε το ανακάτεμα (η ζύμη, ακόμα, θα κολλάει).
  10. Κατόπιν, προσθέτετε το λιωμένο βούτυρο που έχετε στην κατσαρόλα σας (το οποίο, σίγουρα είναι χλιαρό, και όχι ζεστό). Ζυμώνετε, με τα δυο σας χέρια σας, τώρα, “παίρνοντας” όλο το αλεύρι που υπάρχει στον πάτο της λεκάνης και στα τοιχώματα. Πρέπει ν΄ απορροφηθεί όλο. Σ΄ αυτό το σημείο – και μετά την προσθήκη του αλευριού και του βουτύρου – θα δείτε ότι το μίγμα σας θ΄ αρχίσει να γίνεται ένα σταθερό ζυμάρι. “Δουλεύετε”, απαλά, με ελαφρές “μπουνίτσες” και “διπλώνοντας” από κάτω προς τα πάνω. Όσο πιο πολύ το δουλέψετε, τόσο πιο πολύ και καλά θ΄ απορροφηθεί και το βούτυρο απ΄ τ΄ αλεύρι. “Δούλεμα” και απαλά, λοιπόν. Και όχι για πολύ (δεν ζυμώνουμε δα και ψωμί).
  11. Όταν θα έχετε ένα απαλό και ωραίο ζυμάρι, το τοποθετείτε μέσα στην κατσαρόλα, που είχατε λιώσει το βούτυρο, και “παίρνετε” (“γυρνώντας” το ζυμάρι, για λίγο, γύρω - γύρω μέσα στην κατσαρόλα), ό,τι - βούτυρο - έχει περισσέψει μέσα σε αυτή (ό,τι βγει, έστω, και αυτό το λίγο, ακόμα, μα “πάρτε το”).
  12. Τέλος, βάζετε ξανά το ζυμάρι σας στη λεκάνη, προσθέτετε και το υπόλοιπο αλεύρι (κοσκινίζετε, δηλαδή, τα 100 με 150 γραμ., που είπαμε - προηγουμένως - ότι θ΄ αφήσουμε) και ζυμώνετε, για λίγο όχι για πολύ, μέχρι η ζύμη σας να μην κολλάει, καθόλου, στα χέρια σας. Ζυμώνετε, απαλά (πάλι, με πολύ ελαφρές “μπουνίτσες”). Εάν το κρίνετε απαραίτητο, προσθέστε και άλλο λίγο αλεύρι (εμένα δεν μου έχει πάρει, ποτέ, πάνω από 1 κιλό).
  13. Τοποθετείτε, πάλι, τη λεκάνη σας σε μια καρέκλα ή στο τραπέζι σας (ή και στο κρεβάτι σας, γιατί όχι ;) σκεπάζετε με μια πάνινη πετσέτα κουζίνας (προσοχή : να είναι καλά τεντωμένη, για να μην ακουμπήσει σ΄ αυτή το ζυμάρι) και τυλίγετε (ή σκεπάζετε) με μια ή και δυο κουβερτούλες (οι οποίες θα δώσουν την απαραίτητη ζέστη που χρειάζεται το ζυμάρι σας, προκειμένου και να φουσκώσει).
  14. Αφήνετε, έτσι, για μια ώρα.
  15. Μόλις περάσει η μία ώρα, ανοίγετε τη λεκάνη. Το ζυμάρι θα έχει φουσκώσει (αυτό είναι το πρέπον και λογικό !). Αναδιπλώνετε ελαφρά και απαλά (να μην διώξετε όλο τον “αέρα”, που απέκτησε το ζυμάρι με το φούσκωμα) και δίνετε ελαφρές “μπουνίτσες” (μην βγάλετε όλο το άχτι σας στο ζυμάρι !). Κλείνετε, πάλι, με την πετσέτα και τις κουβέρτες.
  16. Αφήνετε για άλλη μία ώρα.
  17. Μόλις περάσει και αυτή η ώρα, επαναλάβετε την ως άνω διαδικασία (αναδιπλώνετε ελαφρά και δίνετε ελαφρές “μπουνίτσες”). Κλείνετε, πάλι, με την πετσέτα και τις κουβέρτες.
  18. Αφήνετε για άλλη μία ώρα (αυτή θα είναι και η “τελευταία σας”).
  19. Σ΄ αυτό το διάστημα πάρτε ένα ταψί (38άρι* ή 40άρι) και βάλτε μια λαδόκολλα στον πάτο του (η λαδόκολλα να μην προεξέχει στα τοιχώματα, μα να είναι μόνο στον πάτο).
  20. Λίγο πριν εκλείψει η προηγούμενη μία ώρα (5 λεπτά πριν την “έκλειψη” αυτής, δηλαδή) προθερμάνετε το φούρνο σας “στην αντίσταση”, στους 180 βαθμούς.
  21. Ανοίγετε τη λεκάνη σας. Το ζυμάρι, λογικά, θα έχει φουσκώσει πάλι. Αναδιπλώνετε, ελαφρά, και δίνετε πάλι ελαφρές “μπουνίτσες”. Θα προσέξετε το ζυμάρι σας να είναι ζυμωμένο – απ΄ τα χεράκια σας - παντού και να μην δείτε καμία γραμμή (“χώρισμα”*), σ΄ αυτό.
  22. Τέλος, μεταφέρετε το ζυμάρι σας στο ταψί πιέζοντας απαλά με τα χέρια σας ν΄ απλωθεί παντού. Το ζυμάρι θα είναι πολύ ελαστικό, “βουτυρένιο”, και απαλό. Θα δείτε ότι θ΄ απλώνεται πολύ εύκολα. Θα μπορείτε να το κάνετε ό,τι θέλετε. Μην κουνήσετε το ταψί, μόνο απλώστε όπως θα απλώνατε μια ζύμη πίτσας, ας πούμε. Απαλά και σιγά – σιγά.
  23. “Χτυπάτε” λίγο, σ΄ ένα πιάτο, τον κρόκο αυγού με λίγο νεράκι (2 κουταλιές της σούπας, ας πούμε) και μ΄ ένα πινέλο αλείφετε, απαλά, την πίτα σας. Ύστερα απ΄ αυτό, πασπαλίστε με το σησάμι (προαιρετικά και αν το “αγαπάτε”). Σ΄ αυτό το στάδιο, ειδικά, μην ξαναβάλετε “χέρι” στο ταψί σας. Το τέλος, είναι εδώ. Αν βάλετε, χεράκι, αυτό θα κολλήσει και άντε να ξεκολλήσει, μετά.
  24. Τοποθετείτε το ταψί σας στην προτελευταία σχάρα, του φούρνου σας, και ψήστε στους 150 με 160 βαθμούς για 1 και 1/2 ώρα (λίγο λιγότερο ή λίγο παραπάνω – θα εξαρτηθεί απ΄ το φούρνο σας*), περίπου. Προς το τελευταίο μισάωρο κατεβάστε στη χαμηλότερη (τελευταία) σχάρα του φούρνου σας.

Λίγα μυστικά ακόμα

* Το νεροπότηρο που χρησιμοποίησα είναι χωρητικότητας 250 ml. Το γεμίζω μέχρι επάνω (ακριβώς κάτω απ΄ τα “χείλη”, δηλαδή).

* Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και 200 γραμ. βούτυρο (lurpac, adoro, κ.λπ.) και τα υπόλοιπα 50 γραμ. βούτυρο Κερκύρας (έχει ναι μεν “έντονο”, μα ωραίο άρωμα και υφή). Ακόμα – ακόμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και μαργαρίνη (βιτάμ). Eγώ προσωπικά την είχα κάνει με μαργαρίνη, μια χρονιά, και βγήκε μια χαρά. Ελάχιστοι θα καταλάβαιναν τη διαφορά. Με φρέσκο βούτυρο (αυτό στο γυάλινο βάζο) δεν την έχω κάνει ποτέ. Έχει πολύ έντονο άρωμα, και στη συγκεκριμένη πίτα δεν χρειάζεται. Δεν θέλουμε, δηλαδή, να υπερτερεί η μυρωδιά του βουτύρου απ΄ αυτήν των μυρωδικών (μαστίχα και μαχλέπι). Αν είχαμε όμως βούτυρο από βουβαλίσιο γάλα, πρώτη εγώ θα σας έλεγα να το χρησιμοποιήσετε ! Άλλα πού να το βρούμε.

* Η μαστίχα να είναι ένα κουταλάκι του γλυκού “αυστηρά”. Aν άθελά σας (ή και ηθελημένα) χρησιμοποιήσετε κουτάλι σούπας, θα πικρίσει η πίτα. Προσοχή, λοιπόν.

* Εγώ χρησιμοποιώ 38άρι ταψί. Μα αν έχετε 40άρι είναι και αυτό καλό. Σ΄ αυτή την περίπτωση, απλά, η πίτα σας θα γίνει πιο λεπτή (προσέξτε λίγο το χρόνο ψησίματος - σίγουρα θα είναι μικρότερος).

* Αν δείτε στο ζυμάρι σας κάποια γραμμή κατά μήκος (σαν να “xωρίζεται” το ζυμάρι, ας πούμε) μην αδιαφορήσετε. Ζυμώστε μέχρι όλο το ζυμάρι να ομογενοποιηθεί. Εγώ που είδα αυτή τη γραμμή και την αγνόησα το “πλήρωσα”. Δείτε τι “έπαθα” στη φωτογραφία. Μου “έσκασε”, σ΄ εκείνο το σημείο η πίτα. Η πεθερούλα μου μού είπε ότι είναι γούρι, εγώ ξέρω τι πήγε στραβά, γι΄ αυτό και σας το λέω.

* Μπορείτε να ελένξετε αν έγινε η πίτα σας με το να μπήξετε ένα πηρούνι απαλά, μέσα σ΄ αυτή (ότι κάνουμε και στο κέικ, δηλαδή). Διατηρείται, στην αρχική της μορφή, για κάμποσες μέρες και τρώγεται ευχάριστα. Μόνο που μετά την τρίτη μέρα θα αρχίσει να θρυμματίζεται η ζύμη σας (θα λείπει πια η “υγρασία”, γι΄ αυτό). Σ΄ αυτή την περίπτωση (και αν δεν έχει καταναλωθεί) σκεπάστε τη με μεμβράνη ή αλουμινόχαρτο. Είναι εύκολη στο να γίνει. Οι οδηγίες μου μπορεί να είναι πολλές, αλλά – στο τέλος – θα δείτε ότι η όλη διαδικασία είναι αρκετά εύκολη.

Τη συνταγή την αφιερώνω στην κυρία xaroula μας, μαζί με την αγάπη μου. Αυτή ξέρει το γιατί…

33 Όλα
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 Επόμενο > Τέλος >>
#
Προστέθηκε από chrysatsi, 13.01.11
Καλά ρε φιλενάδα με τα 24 βήματα που είδα ζαλίστηκα...χαράς το κουράγιο σου...
#
Προστέθηκε από ggr, 13.01.11
Εάν οι προσδοκίες που δημιουργεί η λεπτομέρεια της περιγραφής καιη ολοφάνερη "αγάπη" σου για το τελικό αποτέλεσμα, επαληθευθούν, τότε η βασιλόπιτά σου θα αξίζει βήμα και πιρουνάκι, μπουκιά και συγχαρίκια.
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 13.01.11
Σας ευχαριστώ και τους δυο σας (σ΄ εσάς τους "από πάνω μου", αναφέρομαι), για τα καλά σας λόγια...
Ας μου επιτρέψετε να πω, σ΄ αυτό το σημείο, δυο λόγια για να βάλω τα πράγματα σε κάποια "τάξη", έτσι ώστε να τα δουν και οι υπόλοιποι που τυχόν θα διαβάσουν ή φτιάξουν τη συνταγή (μου). Δεν θα ήθελα, βλέπετε, να δημιουργήσω εντυπώσεις...
Η πίτα είναι μια πίτα σαν όλες τις άλλες...
Εγώ δεν τα ονομάζω "βήματα", αυτά που έγραψα στις οδηγίες. Μα είχα (και έχω), σχεδόν πάντα, κατά νου και αυτούς που δεν γνωρίζουν τόσα (και τους νέους, σε ηλικία, μα και αυτούς που δεν έχουν ασχοληθεί ξανά με τη μαγειρική/ζαχαροπλαστική) και ήθελα να είμαι, όσο το δυνατόν, πιο κατανοητή και σαφής. Εξ ου και το αποτέλεσμα, που βλέπετε...
Αυτή η "πολυλογία" είναι χαρακτηριστική μου και σε κάποιες άλλες συνταγές...
Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά στην πραγματικότητα και δεν θα ήθελα να παραπλανήσω, κανέναν. Αν απευθυνόμουν σε κάποιον που ξέρει (και έχει ξαναφτιάξει πίτα), τα "βήματα"...θα ήσαν 4 ή 5 ή 6. Μα επειδή (όπως είπα και παραπάνω) μας βλέπουν και κάποιοι που δεν γνωρίζουν, θέλησα να τα πω πιο αναλυτικά...
Αυτά τα ολίγα από μένα...
#
Προστέθηκε από ggr, 13.01.11
Πρέπει να νοιώσει κάποιος την ανάγκη να απολογηθεί επειδή είπε δυό και τρεις φορές “ευχαριστώ” σε μια πωλήτρια που τον εξυπηρέτησε σε ένα κατάστημα, αντί να σκεφθεί ότι μόλις την πλήρωσε αυτή την εξυπηρέτηση με τα χρήματά του ;

Πρέπει να απολογηθεί κανείς που σταμάτησε δεξιά το αυτοκίνητο και έδωσε πληροφορίες στον δύσμοιρο τουρίστα για το πώς θα πάει στα “κεφε-κόκκινα βραχάκια” να κάνει το μπάνιο του, αντί να του πετάξει ένα «τράβα ευθεία» από το ανοικτό του παράθυρο ;

Πρέπει να αναρωτηθεί κανείς γιατί διαθέτει χρόνο για να απαντήσει αναλυτικά στο παιδί της γειτόνισσας όταν τον ρωτάει «γιατί τους κουρεύουμε τους θάμνους», αντί να του μουρμουρίσει ένα «για να κοντύνουν» ;

Να νοιώσω περίεργα ή άβολα όταν ρωτάει κάποιος /-α εδώ μέσα “πώς να αραιώσω το πατέ ελιάς, γιατί μου πέφτει βαρύ έτσι πηκτό” και εγώ ψάχνω δυό-τρία site μπας και έχουν κάποια απάντηση που (θα την κρίνω ότι) έχει νόημα και θα μπορούσε να χρησιμεύσει τουλάχιστον σαν μία ιδέα ;

Γιατί να πρέπει να απολογείσαι για το γεγονός ότι έγραψες στρωτά, αναλυτικά, με την διάθεση και την όρεξη και την διαθεσιμότητα που θα έπρεπε να έχουν όλες οι μανάδες μπροστά στη σπουδαιότητα να “περάσουν” στην επόμενη γενιά συνήθειες, έθιμα, τοπολαλιές, γνώσεις, της δικιάς τους ;

Εγώ διακρίνω στα λόγια της chrysatsi επικρότηση και όχι επιτίμηση (μισογεμάτο το νεροποτότηρο –των 230 ml). Ίσως επειδή πιστεύει ότι έχεις (με τον τρόπο αυτό γραφής) την ελπίδα (μην την πεις ποτέ ψευδαίσθηση), την θέληση και την όρεξη να μεταφέρεις τα μυστικά της γιαγιάς σου, της πεθεράς σου, της μαμάς σου ή οποιασδήποτε άλλης γυναίκας...μιας κάποιας άλλης γενιάς... από τη δική σου γενιά...σε κάποια άλλη !

Να μείνουν αυτά τα “κρυμμένα” μέσα στις βασικές οδηγίες “μυστικά”, σαν ένα παραμυθάκι. σ΄ αυτούς που δεν ξέρουν, και για να τα φτιάξουν, μα και για να τα μεταφέρουν, και αυτοί με τη σειρά τους, σαν "παραμύθι" σε κάποιους άλλους...και πάει λέγοντας. Και με αυτόν τον τρόπο μένει και η παράδοσή μας..."ζωντανή"...

Ίσως, λέω .....

Για σκέψου το και εσύ. Για φέρε στο μυαλό σου κάποιον από τους διαχρονικούς Ομήρους, να μεταφέρει την ιστορία του Οδυσσέα κάπως έτσι : «Και ήταν ένας από τους Έλληνες αρχηγούς που, επιστρέφοντας από τον πόλεμο, έκανε δέκα χρόνια να επιστρέψει στην πατρίδας του, την Ιθάκη».

Ακριβής ; Ακριβέστατος. Σαν ποιητής ; Ατυχέστατος. Θα ήξερε για τον Τρωικό πόλεμο, θα θυμόταν τον Οδυσσέα, κανείς ;

Λιγότερο και από τον συνονόματό του Τσενάι, είναι η απάντηση.

Έχεις δίκιο, η πίτα είναι (λίγο πολύ) μια πίτα σαν αρκετές άλλες. Το "παραμύθι" , όμως, που τη συνοδεύει, μπορεί να μείνει ως "παραμύθι". Και να συνεχιστεί...

Keep walking
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 13.01.11
Καλέ μου ggr, ναι, τρόπον τινά, έδειξα σαν ν΄ “απολογούμαι” για τη διάθεση, μα και θέλησή μου, να μεταφέρω “επί oθόνης”, όσα “κρυμμένα μυστικά” γνωρίζω και έχω διδαχθεί. Δεν ξέρω γιατί μου προέκυψε αυτό και γιατί θέλησα να “ξεκαθαρίσω”, κάποια πράγματα, στο προηγούμενο σχόλιό μου. Ίσως και γιατί ήθελα να τονίσω ότι επειδή η συνταγή έχει τόσες πολλές οδηγίες (“βήματα”, αλλιώς), δεν είναι κάτι το διαφορετικό ή κάτι καλύτερο απ΄ τις άλλες συνταγές. Όχι, φυσικά. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πάντα μου άρεσαν οι “κρυμμένοι θησαυροί” στα “παραμύθια” (διαβάζω, ακόμα και τώρα, κάποια)…
Σ΄ ευχαριστώ, πολύ, και για τη θερμή “υποδοχή” της συνταγής και για το χρόνο και το σχόλιό σου. Είμαστε και οι δυο λάτρεις των αναλυτικών οδηγιών, πόσο μάλλον δε όταν αυτές αφορούν την “παράδοση” μας. Με όποιο τρόπο την αντιλαμβάνεται ο καθένας. Για μένα, ας πούμε, και η σκάφη, παράδοση είναι και η κουβέρτα (που χρησιμοποίησα, παραπάνω, και τύλιξα τη λεκάνη), παράδοση είναι. Αν μπορώ, έστω και μια στάλα (στο “απειροελάχιστο”), να τη “συνεχίσω” θα το κάνω, πάντα, με μεγάλη μου χαρά…
Και πάλι ευχαριστώ, πάρα πολύ, για όλα όσα έγραψες...
#
Προστέθηκε από Billie, 13.01.11
Χριστίνα ευχαριστώ πολύ και για τον κόπο που έκανες και το χρόνο που διέθεσες γι αυτές τις οδηγίες.Όση ώρα τις διάβαζα ήταν σα να σε βλέπω να κάνεις αυτά τα βήματα!Θα τη δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία!
#
Προστέθηκε από xaroula, 13.01.11
Μου αρεσει τοοοοσο πολυ η περιγραφη σου στη αρχη της συνταγης!!!!!!!
Ειναι τοοοοσο αναλυτικες πραγματικα οι οδηγιες σου , που διαβαζοντας τες κανεις ,νιωθει οτι μπορει να φτιαξει αυτη την μυρωδατη βασιλοπιτα ,και να την πετυχει!!...χωρις να εχει φτιαξει ξανα ποτε του!!!
Νομιζω ...οτι σε βλεπω και εγω να την φτιαχνεις βημα, βημα ,που λεει και η Billie!! :)
Ο τροπος που γραφεις Χριστινα μου ..απ ενα στιχο στα στιχοπαιγνια εως μια συνταγη ειναι πραγματι απολαυστικος!!!!
Σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ για την αφιερωση σου!!
Πραγματικα με συγκινεις ..
Σε ευχαριστω πολυ που ενω ξερω οτι εισαι τοσο πολυασχολη αφιερωσες λιγο χρονο να ανεβασεις μια αυθεντικη βασιλοπιτα απο μια Πολιτισσα!!!!
Να εισαι καλα καμαρι μου ,θα την φτιαξω και θα επιστρεψω με τα πιρουνακια μου ......κριμα που υπαρχουν μονο 5! :):)
Τα φιλια μου!!!!
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 13.01.11
Δεν θα πολλά (ακόμα και εγώ ξέρω πότε να "σταματώ"), παρά μόνο ένα...σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Και μόνο αυτά, αξίζουν πιότερο από κάθε πιρουνάκι...
#
Προστέθηκε από okoumout, 14.01.11
ΕΙΝΑΙ σαν κεικ, ή σαν τσουρέκι....?
#
Προστέθηκε από Αννούλα χοντρούλα, 14.01.11
να πω ένα μεγάλο 'μπράβο' για τις αναλυτικές οδηγίες και τον όμορφο τρόπο που τα εξηγείς και έπειτα να ρωτήσω: αν δεν το ζυμώσουμε τρεις φορές αλλά μόνο μία και το αφήσουμε να φουσκώσει καλά το ζυμάρι, η πίτα δεν θα βγει το ίδιο αφράτη; φαίνεται δύσκολη διαδικασία αλλά νομίζω ότι στην πράξη θα είναι πιο εύκολο, ε; ευχαριστώ!
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 14.01.11
Οkoumout, δεν είναι αφράτη η πίτα σαν το κέικ και σαφώς ούτε "μαστιχωτή" σαν το τσουρέκι. Αν, όμως, ντε και καλά, θα πρέπει να την παρομοιάσω με κάτι, "εσωτερικά", λοιπόν, και “οπτικά” θα την παρομοίαζα με το κέικ. Αλλά δεν είναι κέικ…
Αννούλα, δεν είναι ο σκοπός μου να βγει αφράτη, μα να βγει η πίτα που έχω στη συνταγή. Η οποία είναι πίτα – πίτα. Δεν ξέρω πώς αλλιώς να σου δώσω να καταλάβεις, αυτό που λέω…
Έχω κάνει με την ίδια συνταγή και τσουρέκια Πασχαλινά (προσθέτοντας και λίγο κακουλέ). “Έπιασα” το προζυμάκι απ΄ το πρωί και φούρνισα το απόγευμα. Και μου βγήκαν μαστιχωτά τσουρέκια. Πώς ; Σαν “έπιασα”, λοιπόν, το προζύμι το άφησα να φουσκώσει και ύστερα πρόσθεσα όλα τα υλικά και ζύμωσα, μόνο σ΄ αυτό το σημείο, για λίγη ώρα. Και μέχρι το απόγευμα άφηνα, το ζυμάρι, και φούσκωνε. Και κατά διαστήματα (κάθε 2 ώρες, περίπου) άνοιγα τη λεκάνη (πολύ μεγάλη, τούτη τη φορά) και αναδίπλωνα τη ζύμη, χωρίς να ζυμώνω, καθόλου μα καθόλου. Το αποτέλεσμα ; Ένα ζυμάρι ίσαμε με τα “χείλη της λεκάνης” (αφρός σκέτος) και στο ξεφούρνισμα “μαστιχωτά τσουρέκια”…
Σ΄ αυτή όμως την πίτα, δεν απαιτείται κάτι τέτοιο. Eγώ την έδωσα, έτσι όπως την κάνω. Από ΄κει και πέρα ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, μα δεν θα είναι η πίτα της συνταγής, μα κάποια άλλη…
#
Προστέθηκε από ggr, 14.01.11
Να σου πω εγώ "πως αλλιώς να μας δώσεις να καταλάβουμε" .....

ΝΑ ΦΕΡΕΙΣ ΜΙΑ ΣΤΙΣ 30 του μηνού ΝΑ "ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ" ΤΗΝ ΙΔΙΑ. Από λίγο, σαν αντίδωρο, για να φθάσει για όλους. Τί λες ? Δεν θα καταλάβουμε ?
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 14.01.11
Και αυτοί που δεν θα έρθουν, καλέ μου ggr, πώς θα καταλάβουν τη γεύση της ;
Θα μπορέσουν, οι υπόλοιποι, να τη μεταδώσουν (και χωρίς απευθείας αναμετάδοση, μάλιστα), "εδώ μέσα" ;
Ενώ τα βιντεάκια τα δικά σου...που είναι "ολοζώντανα" και τόσο όμορφα φτιαγμένα και έχουν και υπέροχη μουσική επένδυση και "ωραία εικόνα" και "ωραία ατμόσφαιρα" και είναι και "αναλυτικά", νομίζω ότι θα βοηθούσαν "πολύ κόσμο"...
Τί λες ; Δεν θα καταλάβουνε ;
#
Προστέθηκε από konstantinaki, 02.12.11
Μου φαινετε πολυ νοστιμη!!! Θελω να βρω μια συνταγη για πολιτικη Βασηλοπιτα γιατι ο παππους μου ηταν απο κει και εζησε εκει! Νομιζω θα την προσπαθησω γιατι μου αρεσε πολυ η περιγραφη σου και τα συναισθηματα που μου δημιουργησε.... θελω να κανω καποιες ερωτησεις...αν το αλευρι που θα χρησιμοποιησω ειναι το ROBBIN HOOD ειναι καλυτερο??? και κατι αλλο... η μαγια πρεπει να ειναι φρεσκια??? με σκονη δεν θα μου πετυχει??? δεν εχω χρησιμοποιησει ποτε νωπη μαγια και την φοβαμαι λιγο!! ευχαριστω προκαταβολικα!
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 02.12.11
Κοnstantinaki, καλές γιορτές, κατ΄ αρχήν και σ΄ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...
Το αλεύρι που προτείνεις είναι ιδανικό για τσουρέκια. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει στη συγκεκριμένη πίτα, να σου πω την αλήθεια. Οπότε δεν μπορώ να σου πω αν το αποτέλεσμα είναι καλύτερο. Αυτό, όμως, που μπορώ να πω, με βεβαιότητα, είναι ότι το αλεύρι για όλες τις χρήσεις κάνει μια χαρά...
Γνώμη μου είναι να χρησιμοποιήσεις νωπή μαγιά και όχι ξηρή. Μην τη φοβάσαι κι ας μην την έχεις χρησιμοποιήσεις, στο παρελθόν. Θα πάρεις 125 γραμ. και θα τα βάλεις στη λεκανίτσα σου. Από εκεί και πέρα, θα διαλυθεί σχεδόν αμέσως με το χλιαρό νερό. Και τέλος, με τη νωπή μαγιά...δεν κινδυνεύεις, σχεδόν ποτέ, να μην σου φουσκώσει "το προζυμάκι"...
Καλή επιτυχία και εύχομαι σαν τη φτιάξεις να σου αρέσει...
#
Προστέθηκε από liavegan, 11.12.11
Ρε παιδιά ξεφύγατε από το θέμα....
τελικά την έφτιαξε κανείς αυτήν την θεσπέσια βασιλόπιτα?Ως εγγονή πολίτισσας γιαγιας να πω ότι οι οδηγίες είναι αυθεντικές της πολίτικης πραγματικά βασιλόπιτας αλλά επειδή οι δοσολογίες...χάθηκαν μαζί με τη γιαγιά μου είμαι ευγνώμων που μπορώ εδώ να τις βρω και να φτιάξω την παραδοσιακή μας βασιλόπιτα!Συνιστώ όλες να την φτιάξετε για να καταλάβετε τι εστί βασιλόπιτα και ΜΟΝΟ,κι όχι παραλλαγή τσουρέκι και παραλλαγή κέικ!ΚΡΙΣΤΑ σ ευχαριστώ και καλές γιορτές!
#
Προστέθηκε από leangourmet, 12.12.11
΄Εψαχνα Βασιλόπιτα και έπεσα πάνω στη δική σου. Διάβασα τα βήματα ένα-ένα και πέρασαν όλες οι παιδικές αναμνήσεις μου με τις βασιλόπιτες της γιαγιάς μου σκεπασμένες κάτω από τις κουβέρτες και τις πόρτες κλειστές (μπάς και "πέσει" το ζυμάρι...)

Η γιαγια Κυκλαδίτισα, ο παππούς από τη Σμύρνη και κάμποσοι από το "συνάφι" τους από την Πόλη.

Σαν παιδί έφαγα και σμυρνέικη - τριφτή - βασιλόπιτα με τους δικέφαλους αλλά πάντα με εντυπωσίαζε (και μάρεσε και μαρέσει...) η πολίτικη με το μαυροκούκι.

Σ΄ευχαριστώ - μ' ένα χρόνο καθυστέρηση - που ανέβασες την οικογενειακή σου συνταγή και για την υπενθύμιση των τεσσάρων ανεβασμάτων του ζυμαριού (γι΄αυτό τους έπαιρνε όλη μέρα τότε...)

Αυτή είναι η βασιλόπιτά μας φέτος!

Καλές γιορτές!
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 12.12.11
Liavegan και leangourmet, σας ευχαριστώ πολύ, για τα τόσο καλά σας λόγια. Μ΄ αυτά που είπατε, "ταξίδεψα" κι εγώ μαζί σας. Και δεν θέλω και πολύ, η αλήθεια είναι...
Καλές γιορτές...
#
Προστέθηκε από manoyla, 16.12.11
Αχ βρε Κριστα μοσχοβόλησε το μαχλέπι και η μαστίχα ....Μοσχοβόλησε το σπίτι ..Νοερά βέβαια, προπαραμονή θα την κάνω. ΝΑΙ αυτή είναι ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ.Εχεις απόλυτο δίκιο.Πολίτης το στεφάνι μου ,την έμαθα κι εγώ από την πεθερά μου ακριβώς ετσι.Συγχαρητήρια για τις οδηγίες σου. Μετά από αυτές αποκλείεται να μην καταφέρει κάποιος να την πετύχει.
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 16.12.11
Σ΄ ευχαριστώ πολύ, manoyla μου. Οπότε την ξέρεις κι εσύ, από "πρώτο χέρι"...
Καλές γιορτές...
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 Επόμενο > Τέλος >>
32 Σχόλια
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 Επόμενο > Τέλος >>
#
Προστέθηκε από chrysatsi, 13.01.11
Καλά ρε φιλενάδα με τα 24 βήματα που είδα ζαλίστηκα...χαράς το κουράγιο σου...
#
Προστέθηκε από ggr, 13.01.11
Εάν οι προσδοκίες που δημιουργεί η λεπτομέρεια της περιγραφής καιη ολοφάνερη "αγάπη" σου για το τελικό αποτέλεσμα, επαληθευθούν, τότε η βασιλόπιτά σου θα αξίζει βήμα και πιρουνάκι, μπουκιά και συγχαρίκια.
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 13.01.11
Σας ευχαριστώ και τους δυο σας (σ΄ εσάς τους "από πάνω μου", αναφέρομαι), για τα καλά σας λόγια...
Ας μου επιτρέψετε να πω, σ΄ αυτό το σημείο, δυο λόγια για να βάλω τα πράγματα σε κάποια "τάξη", έτσι ώστε να τα δουν και οι υπόλοιποι που τυχόν θα διαβάσουν ή φτιάξουν τη συνταγή (μου). Δεν θα ήθελα, βλέπετε, να δημιουργήσω εντυπώσεις...
Η πίτα είναι μια πίτα σαν όλες τις άλλες...
Εγώ δεν τα ονομάζω "βήματα", αυτά που έγραψα στις οδηγίες. Μα είχα (και έχω), σχεδόν πάντα, κατά νου και αυτούς που δεν γνωρίζουν τόσα (και τους νέους, σε ηλικία, μα και αυτούς που δεν έχουν ασχοληθεί ξανά με τη μαγειρική/ζαχαροπλαστική) και ήθελα να είμαι, όσο το δυνατόν, πιο κατανοητή και σαφής. Εξ ου και το αποτέλεσμα, που βλέπετε...
Αυτή η "πολυλογία" είναι χαρακτηριστική μου και σε κάποιες άλλες συνταγές...
Τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά στην πραγματικότητα και δεν θα ήθελα να παραπλανήσω, κανέναν. Αν απευθυνόμουν σε κάποιον που ξέρει (και έχει ξαναφτιάξει πίτα), τα "βήματα"...θα ήσαν 4 ή 5 ή 6. Μα επειδή (όπως είπα και παραπάνω) μας βλέπουν και κάποιοι που δεν γνωρίζουν, θέλησα να τα πω πιο αναλυτικά...
Αυτά τα ολίγα από μένα...
#
Προστέθηκε από ggr, 13.01.11
Πρέπει να νοιώσει κάποιος την ανάγκη να απολογηθεί επειδή είπε δυό και τρεις φορές “ευχαριστώ” σε μια πωλήτρια που τον εξυπηρέτησε σε ένα κατάστημα, αντί να σκεφθεί ότι μόλις την πλήρωσε αυτή την εξυπηρέτηση με τα χρήματά του ;

Πρέπει να απολογηθεί κανείς που σταμάτησε δεξιά το αυτοκίνητο και έδωσε πληροφορίες στον δύσμοιρο τουρίστα για το πώς θα πάει στα “κεφε-κόκκινα βραχάκια” να κάνει το μπάνιο του, αντί να του πετάξει ένα «τράβα ευθεία» από το ανοικτό του παράθυρο ;

Πρέπει να αναρωτηθεί κανείς γιατί διαθέτει χρόνο για να απαντήσει αναλυτικά στο παιδί της γειτόνισσας όταν τον ρωτάει «γιατί τους κουρεύουμε τους θάμνους», αντί να του μουρμουρίσει ένα «για να κοντύνουν» ;

Να νοιώσω περίεργα ή άβολα όταν ρωτάει κάποιος /-α εδώ μέσα “πώς να αραιώσω το πατέ ελιάς, γιατί μου πέφτει βαρύ έτσι πηκτό” και εγώ ψάχνω δυό-τρία site μπας και έχουν κάποια απάντηση που (θα την κρίνω ότι) έχει νόημα και θα μπορούσε να χρησιμεύσει τουλάχιστον σαν μία ιδέα ;

Γιατί να πρέπει να απολογείσαι για το γεγονός ότι έγραψες στρωτά, αναλυτικά, με την διάθεση και την όρεξη και την διαθεσιμότητα που θα έπρεπε να έχουν όλες οι μανάδες μπροστά στη σπουδαιότητα να “περάσουν” στην επόμενη γενιά συνήθειες, έθιμα, τοπολαλιές, γνώσεις, της δικιάς τους ;

Εγώ διακρίνω στα λόγια της chrysatsi επικρότηση και όχι επιτίμηση (μισογεμάτο το νεροποτότηρο –των 230 ml). Ίσως επειδή πιστεύει ότι έχεις (με τον τρόπο αυτό γραφής) την ελπίδα (μην την πεις ποτέ ψευδαίσθηση), την θέληση και την όρεξη να μεταφέρεις τα μυστικά της γιαγιάς σου, της πεθεράς σου, της μαμάς σου ή οποιασδήποτε άλλης γυναίκας...μιας κάποιας άλλης γενιάς... από τη δική σου γενιά...σε κάποια άλλη !

Να μείνουν αυτά τα “κρυμμένα” μέσα στις βασικές οδηγίες “μυστικά”, σαν ένα παραμυθάκι. σ΄ αυτούς που δεν ξέρουν, και για να τα φτιάξουν, μα και για να τα μεταφέρουν, και αυτοί με τη σειρά τους, σαν "παραμύθι" σε κάποιους άλλους...και πάει λέγοντας. Και με αυτόν τον τρόπο μένει και η παράδοσή μας..."ζωντανή"...

Ίσως, λέω .....

Για σκέψου το και εσύ. Για φέρε στο μυαλό σου κάποιον από τους διαχρονικούς Ομήρους, να μεταφέρει την ιστορία του Οδυσσέα κάπως έτσι : «Και ήταν ένας από τους Έλληνες αρχηγούς που, επιστρέφοντας από τον πόλεμο, έκανε δέκα χρόνια να επιστρέψει στην πατρίδας του, την Ιθάκη».

Ακριβής ; Ακριβέστατος. Σαν ποιητής ; Ατυχέστατος. Θα ήξερε για τον Τρωικό πόλεμο, θα θυμόταν τον Οδυσσέα, κανείς ;

Λιγότερο και από τον συνονόματό του Τσενάι, είναι η απάντηση.

Έχεις δίκιο, η πίτα είναι (λίγο πολύ) μια πίτα σαν αρκετές άλλες. Το "παραμύθι" , όμως, που τη συνοδεύει, μπορεί να μείνει ως "παραμύθι". Και να συνεχιστεί...

Keep walking
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 13.01.11
Καλέ μου ggr, ναι, τρόπον τινά, έδειξα σαν ν΄ “απολογούμαι” για τη διάθεση, μα και θέλησή μου, να μεταφέρω “επί oθόνης”, όσα “κρυμμένα μυστικά” γνωρίζω και έχω διδαχθεί. Δεν ξέρω γιατί μου προέκυψε αυτό και γιατί θέλησα να “ξεκαθαρίσω”, κάποια πράγματα, στο προηγούμενο σχόλιό μου. Ίσως και γιατί ήθελα να τονίσω ότι επειδή η συνταγή έχει τόσες πολλές οδηγίες (“βήματα”, αλλιώς), δεν είναι κάτι το διαφορετικό ή κάτι καλύτερο απ΄ τις άλλες συνταγές. Όχι, φυσικά. Σε κάθε περίπτωση, όμως, πάντα μου άρεσαν οι “κρυμμένοι θησαυροί” στα “παραμύθια” (διαβάζω, ακόμα και τώρα, κάποια)…
Σ΄ ευχαριστώ, πολύ, και για τη θερμή “υποδοχή” της συνταγής και για το χρόνο και το σχόλιό σου. Είμαστε και οι δυο λάτρεις των αναλυτικών οδηγιών, πόσο μάλλον δε όταν αυτές αφορούν την “παράδοση” μας. Με όποιο τρόπο την αντιλαμβάνεται ο καθένας. Για μένα, ας πούμε, και η σκάφη, παράδοση είναι και η κουβέρτα (που χρησιμοποίησα, παραπάνω, και τύλιξα τη λεκάνη), παράδοση είναι. Αν μπορώ, έστω και μια στάλα (στο “απειροελάχιστο”), να τη “συνεχίσω” θα το κάνω, πάντα, με μεγάλη μου χαρά…
Και πάλι ευχαριστώ, πάρα πολύ, για όλα όσα έγραψες...
#
Προστέθηκε από Billie, 13.01.11
Χριστίνα ευχαριστώ πολύ και για τον κόπο που έκανες και το χρόνο που διέθεσες γι αυτές τις οδηγίες.Όση ώρα τις διάβαζα ήταν σα να σε βλέπω να κάνεις αυτά τα βήματα!Θα τη δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία!
#
Προστέθηκε από xaroula, 13.01.11
Μου αρεσει τοοοοσο πολυ η περιγραφη σου στη αρχη της συνταγης!!!!!!!
Ειναι τοοοοσο αναλυτικες πραγματικα οι οδηγιες σου , που διαβαζοντας τες κανεις ,νιωθει οτι μπορει να φτιαξει αυτη την μυρωδατη βασιλοπιτα ,και να την πετυχει!!...χωρις να εχει φτιαξει ξανα ποτε του!!!
Νομιζω ...οτι σε βλεπω και εγω να την φτιαχνεις βημα, βημα ,που λεει και η Billie!! :)
Ο τροπος που γραφεις Χριστινα μου ..απ ενα στιχο στα στιχοπαιγνια εως μια συνταγη ειναι πραγματι απολαυστικος!!!!
Σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ για την αφιερωση σου!!
Πραγματικα με συγκινεις ..
Σε ευχαριστω πολυ που ενω ξερω οτι εισαι τοσο πολυασχολη αφιερωσες λιγο χρονο να ανεβασεις μια αυθεντικη βασιλοπιτα απο μια Πολιτισσα!!!!
Να εισαι καλα καμαρι μου ,θα την φτιαξω και θα επιστρεψω με τα πιρουνακια μου ......κριμα που υπαρχουν μονο 5! :):)
Τα φιλια μου!!!!
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 13.01.11
Δεν θα πολλά (ακόμα και εγώ ξέρω πότε να "σταματώ"), παρά μόνο ένα...σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Και μόνο αυτά, αξίζουν πιότερο από κάθε πιρουνάκι...
#
Προστέθηκε από okoumout, 14.01.11
ΕΙΝΑΙ σαν κεικ, ή σαν τσουρέκι....?
#
Προστέθηκε από Αννούλα χοντρούλα, 14.01.11
να πω ένα μεγάλο 'μπράβο' για τις αναλυτικές οδηγίες και τον όμορφο τρόπο που τα εξηγείς και έπειτα να ρωτήσω: αν δεν το ζυμώσουμε τρεις φορές αλλά μόνο μία και το αφήσουμε να φουσκώσει καλά το ζυμάρι, η πίτα δεν θα βγει το ίδιο αφράτη; φαίνεται δύσκολη διαδικασία αλλά νομίζω ότι στην πράξη θα είναι πιο εύκολο, ε; ευχαριστώ!
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 14.01.11
Οkoumout, δεν είναι αφράτη η πίτα σαν το κέικ και σαφώς ούτε "μαστιχωτή" σαν το τσουρέκι. Αν, όμως, ντε και καλά, θα πρέπει να την παρομοιάσω με κάτι, "εσωτερικά", λοιπόν, και “οπτικά” θα την παρομοίαζα με το κέικ. Αλλά δεν είναι κέικ…
Αννούλα, δεν είναι ο σκοπός μου να βγει αφράτη, μα να βγει η πίτα που έχω στη συνταγή. Η οποία είναι πίτα – πίτα. Δεν ξέρω πώς αλλιώς να σου δώσω να καταλάβεις, αυτό που λέω…
Έχω κάνει με την ίδια συνταγή και τσουρέκια Πασχαλινά (προσθέτοντας και λίγο κακουλέ). “Έπιασα” το προζυμάκι απ΄ το πρωί και φούρνισα το απόγευμα. Και μου βγήκαν μαστιχωτά τσουρέκια. Πώς ; Σαν “έπιασα”, λοιπόν, το προζύμι το άφησα να φουσκώσει και ύστερα πρόσθεσα όλα τα υλικά και ζύμωσα, μόνο σ΄ αυτό το σημείο, για λίγη ώρα. Και μέχρι το απόγευμα άφηνα, το ζυμάρι, και φούσκωνε. Και κατά διαστήματα (κάθε 2 ώρες, περίπου) άνοιγα τη λεκάνη (πολύ μεγάλη, τούτη τη φορά) και αναδίπλωνα τη ζύμη, χωρίς να ζυμώνω, καθόλου μα καθόλου. Το αποτέλεσμα ; Ένα ζυμάρι ίσαμε με τα “χείλη της λεκάνης” (αφρός σκέτος) και στο ξεφούρνισμα “μαστιχωτά τσουρέκια”…
Σ΄ αυτή όμως την πίτα, δεν απαιτείται κάτι τέτοιο. Eγώ την έδωσα, έτσι όπως την κάνω. Από ΄κει και πέρα ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, μα δεν θα είναι η πίτα της συνταγής, μα κάποια άλλη…
#
Προστέθηκε από ggr, 14.01.11
Να σου πω εγώ "πως αλλιώς να μας δώσεις να καταλάβουμε" .....

ΝΑ ΦΕΡΕΙΣ ΜΙΑ ΣΤΙΣ 30 του μηνού ΝΑ "ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΟΥΜΕ" ΤΗΝ ΙΔΙΑ. Από λίγο, σαν αντίδωρο, για να φθάσει για όλους. Τί λες ? Δεν θα καταλάβουμε ?
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 14.01.11
Και αυτοί που δεν θα έρθουν, καλέ μου ggr, πώς θα καταλάβουν τη γεύση της ;
Θα μπορέσουν, οι υπόλοιποι, να τη μεταδώσουν (και χωρίς απευθείας αναμετάδοση, μάλιστα), "εδώ μέσα" ;
Ενώ τα βιντεάκια τα δικά σου...που είναι "ολοζώντανα" και τόσο όμορφα φτιαγμένα και έχουν και υπέροχη μουσική επένδυση και "ωραία εικόνα" και "ωραία ατμόσφαιρα" και είναι και "αναλυτικά", νομίζω ότι θα βοηθούσαν "πολύ κόσμο"...
Τί λες ; Δεν θα καταλάβουνε ;
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 02.12.11
Κοnstantinaki, καλές γιορτές, κατ΄ αρχήν και σ΄ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...
Το αλεύρι που προτείνεις είναι ιδανικό για τσουρέκια. Δεν το έχω χρησιμοποιήσει στη συγκεκριμένη πίτα, να σου πω την αλήθεια. Οπότε δεν μπορώ να σου πω αν το αποτέλεσμα είναι καλύτερο. Αυτό, όμως, που μπορώ να πω, με βεβαιότητα, είναι ότι το αλεύρι για όλες τις χρήσεις κάνει μια χαρά...
Γνώμη μου είναι να χρησιμοποιήσεις νωπή μαγιά και όχι ξηρή. Μην τη φοβάσαι κι ας μην την έχεις χρησιμοποιήσεις, στο παρελθόν. Θα πάρεις 125 γραμ. και θα τα βάλεις στη λεκανίτσα σου. Από εκεί και πέρα, θα διαλυθεί σχεδόν αμέσως με το χλιαρό νερό. Και τέλος, με τη νωπή μαγιά...δεν κινδυνεύεις, σχεδόν ποτέ, να μην σου φουσκώσει "το προζυμάκι"...
Καλή επιτυχία και εύχομαι σαν τη φτιάξεις να σου αρέσει...
#
Προστέθηκε από liavegan, 11.12.11
Ρε παιδιά ξεφύγατε από το θέμα....
τελικά την έφτιαξε κανείς αυτήν την θεσπέσια βασιλόπιτα?Ως εγγονή πολίτισσας γιαγιας να πω ότι οι οδηγίες είναι αυθεντικές της πολίτικης πραγματικά βασιλόπιτας αλλά επειδή οι δοσολογίες...χάθηκαν μαζί με τη γιαγιά μου είμαι ευγνώμων που μπορώ εδώ να τις βρω και να φτιάξω την παραδοσιακή μας βασιλόπιτα!Συνιστώ όλες να την φτιάξετε για να καταλάβετε τι εστί βασιλόπιτα και ΜΟΝΟ,κι όχι παραλλαγή τσουρέκι και παραλλαγή κέικ!ΚΡΙΣΤΑ σ ευχαριστώ και καλές γιορτές!
#
Προστέθηκε από leangourmet, 12.12.11
΄Εψαχνα Βασιλόπιτα και έπεσα πάνω στη δική σου. Διάβασα τα βήματα ένα-ένα και πέρασαν όλες οι παιδικές αναμνήσεις μου με τις βασιλόπιτες της γιαγιάς μου σκεπασμένες κάτω από τις κουβέρτες και τις πόρτες κλειστές (μπάς και "πέσει" το ζυμάρι...)

Η γιαγια Κυκλαδίτισα, ο παππούς από τη Σμύρνη και κάμποσοι από το "συνάφι" τους από την Πόλη.

Σαν παιδί έφαγα και σμυρνέικη - τριφτή - βασιλόπιτα με τους δικέφαλους αλλά πάντα με εντυπωσίαζε (και μάρεσε και μαρέσει...) η πολίτικη με το μαυροκούκι.

Σ΄ευχαριστώ - μ' ένα χρόνο καθυστέρηση - που ανέβασες την οικογενειακή σου συνταγή και για την υπενθύμιση των τεσσάρων ανεβασμάτων του ζυμαριού (γι΄αυτό τους έπαιρνε όλη μέρα τότε...)

Αυτή είναι η βασιλόπιτά μας φέτος!

Καλές γιορτές!
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 12.12.11
Liavegan και leangourmet, σας ευχαριστώ πολύ, για τα τόσο καλά σας λόγια. Μ΄ αυτά που είπατε, "ταξίδεψα" κι εγώ μαζί σας. Και δεν θέλω και πολύ, η αλήθεια είναι...
Καλές γιορτές...
#
Προστέθηκε από manoyla, 16.12.11
Αχ βρε Κριστα μοσχοβόλησε το μαχλέπι και η μαστίχα ....Μοσχοβόλησε το σπίτι ..Νοερά βέβαια, προπαραμονή θα την κάνω. ΝΑΙ αυτή είναι ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑ.Εχεις απόλυτο δίκιο.Πολίτης το στεφάνι μου ,την έμαθα κι εγώ από την πεθερά μου ακριβώς ετσι.Συγχαρητήρια για τις οδηγίες σου. Μετά από αυτές αποκλείεται να μην καταφέρει κάποιος να την πετύχει.
#
Προστέθηκε από KΡΙΣΤΑ, 16.12.11
Σ΄ ευχαριστώ πολύ, manoyla μου. Οπότε την ξέρεις κι εσύ, από "πρώτο χέρι"...
Καλές γιορτές...
#
Προστέθηκε από Γωγούλι, 17.12.11
Δεν πρόλαβα την γιαγιά μου (μικρασιάτισσα)να φτιάχνει αυτή τη συνταγή, αλλά θυμάμαι καλά την μητέρα μου να μην με αφήνει όταν ήμουν μικρή κοντά στην λεκάνη όπου ανέβαινε το ζυμάρι. Θέλει ώρα κι όχι κόπο. Φαίνεται σαν κέικ αλλά έχει το χρώμα και το άρωμα από το τσουρέκι. Επειδή η μητέρα μου δεν μου άφησε την συνταγή, σε ευχαριστώ πολύ που την ανέβασες και με τόσες λεπτομέρειες γιατί δεν έχω ξαναφτιάξει κάτι παρόμοιο. Σίγουρα θα την φτιάξω φέτος την παραμονή Πρωτοχρονιάς και ελπίζω ο ροδίτης σύζυγος να το εκτιμήσει. Η διαφορά με την μητέρα μου θα είναι ότι εγώ θα ¨μπάσω¨στην διαδικασία και την 9χρονη κόρη μου. Ευχαριστώ, θα επιστρέψω με πιρουνάκια!!!
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 Επόμενο > Τέλος >>
1 Ερωτήσεις
#
Προστέθηκε από konstantinaki, 02.12.11
Μου φαινετε πολυ νοστιμη!!! Θελω να βρω μια συνταγη για πολιτικη Βασηλοπιτα γιατι ο παππους μου ηταν απο κει και εζησε εκει! Νομιζω θα την προσπαθησω γιατι μου αρεσε πολυ η περιγραφη σου και τα συναισθηματα που μου δημιουργησε.... θελω να κανω καποιες ερωτησεις...αν το αλευρι που θα χρησιμοποιησω ειναι το ROBBIN HOOD ειναι καλυτερο??? και κατι αλλο... η μαγια πρεπει να ειναι φρεσκια??? με σκονη δεν θα μου πετυχει??? δεν εχω χρησιμοποιησει ποτε νωπη μαγια και την φοβαμαι λιγο!! ευχαριστω προκαταβολικα!
0 Παραλλαγές

Σύνδεση






Υπενθύμιση ονόματος χρήστη Ξέχασα τα στοιχεία μου
Εγγραφή Εγγραφή
Σύνδεση με τον λογαριασμό του Facebook

Τη συνταγή προτείνουν:

Αγαπημένες συνταγές
Ένα βιβλίο 50 αγαπημένων συνταγών, του/της Γωγούλι
Γλυκακια
Ένα βιβλίο 61 αγαπημένων συνταγών, του/της tjetje
Χριστουγεννιάτικες νοστιμιές
Ένα βιβλίο 43 αγαπημένων συνταγών, του/της MAGEIRISSA
Χριστούγεννα
Ένα βιβλίο 65 αγαπημένων συνταγών, του/της lianaki
χριστουγεννα
Ένα βιβλίο 45 αγαπημένων συνταγών, του/της ΝΙΚΟΛ
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΓΛΥΚΑ
Ένα βιβλίο 76 αγαπημένων συνταγών, του/της efh_dimitris
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Ένα βιβλίο 27 αγαπημένων συνταγών, του/της july88

Άλλες φωτογραφίες