Λικέρ Amaretto

Bαθμολογία: 4.8
       
 
5 ψήφοι
ggr, 20.03.09

Περιγραφή

Ένα υπέροχο λικέρ, με ξεχωριστή γεύση που θυμίζει πικραμύγδαλο και που, όταν το δοκιμάσετε μία φορά, δεν πρόκειται να το ξεχάσετε ή να το μπερδέψετε με κάποιο άλλο ποτό πιά. Ο θρύλος, μάλιστα, θέλει να έχει πολύ ρομαντικές ρίζες. Λέγεται ότι ένας από τους γνωστούς ιταλούς ζωγράφους, ο Bernardino Luini, όταν του ανατέθηκε να φτιάξει μία τοιχογραφία στην εκκλησία του νεκροταφείου του Saronno, ένα από τα πρώτα έργα του, που μπορεί να το διακρίνει κανείς μέχρι και σήμερα, το “Η Λατρεία των Μάγων”, εμπνεύστηκε για την εικόνα της Παναγίας από μία πανέμορφη γυναίκα του Saronno, ιδιοκτήτρια του ξενώνα όπου διέμενε και την οποία είχε ερωτευθεί. Αυτή λοιπόν για να τον ευχαριστήσει, του χάρισε ετούτο το λικέρ με τη πικρούτσικη γεύση, που αποκτά από τα αμύγδαλα. Σήμερα αυτό το λικέρ φτιάχνεται σε όλη την Ιταλία, με υλικά και συνταγές διαφορετικές από τόπο σε τόπο και από νοικοκυρά σε νοικοκυρά.

Λικέρ Amaretto
photo: Wendy

Τι χρειαζόμαστε:

  • 1/2 λίτρο αλκοόλ 90°
  • 1/2 λίτρο νερό
  • 350 γρ. ψιλή ζάχαρη (ή άχνη)
  • 250 γρ. αμύγδαλα
Στα γρήγορα
Κατηγορία: Αλκοολούχα
Διατροφή: Vegan , Χορτοφαγική
Δυσκολία: Μέχρι 4 υλικά
Περιέχει: Ξηρούς καρπούς
Φτιάχνει: κάτι παραπάνω από 1 λίτρο λικέρ
Κόστος:
(0 ψήφοι)
Βαθμός δυσκολίας:
(0 ψήφοι)
Προετοιμασία: - (0 ψήφοι)
Mαγείρεμα: - (0 ψήφοι)

Πώς το κάνουμε:

  1. Ξεφλουδίζουμε τα αμύγδαλα, τα ψιλοκόβουμε/τρίβουμε σε όσο πιο μικρά κομματάκια και τα βάζουμε σε ένα γυάλινο βάζο να μουλιάσουν, να "ψηθούν", μέσα στο αλκοόλ. Κλείνουμε ερμητικά το βάζο και το αφήνουμε να ξεκουρασθεί σε σκοτεινό και, παράλληλα, στεγνό και δροσερό μέρος για ένα μήνα, αναδεύοντάς το ανά διαστήματα.
  2. Στο τέλος αυτού του χρόνου, βάζουμε σε κατσαρολάκι το νερό με τη ζάχαρη και, όταν αρχίσει να βράζει, το αφήνουμε για λίγα λεπτά, μέχρι να πάρουμε ένα σιρόπι.
  3. Φιλτράρουμε το εκχύλισμα αλκοόλ και αμύγδαλων, αρχικά με ψιλό σουρωτήρι (για να κατακρατηθούν τα περισσότερα και πιο μεγάλα κομμάτια του αμύγδαλου) και στη συνέχεια, για δεύτερη φορά, αφού του έχουμε βάλει και ένα καθαρό και πολύ ψιλό τούλι εσωτερικά (για να κατακρατήσει και τα μικρότερα αιωρούμενα στερεά κομματάκια).
  4. Προσθέτουμε το σιρόπι μας στο φιλτραρισμένο εκχύλισμα. Είναι σημαντικό να αφήσουμε το σιρόπι να κρυώσει (σε θερμοκρασία περιβάλλοντος) πριν το προσθέσουμε στο αλκοόλ, εάν θέλουμε ένα λικέρ πραγματικά διαυγές και φωτεινό.
  5. Αδειάζουμε σε μπουκάλι και το αφήνουμε σε δροσερό και στεγνό μέρος για 90-100 ημέρες πριν το χρησιμοποιήσουμε.

Λίγα μυστικά ακόμα

*Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πικραμύγδαλα αντί για γλυκά αμύγδαλα, χωρίς να είναι όμως απαραίτητο. Σε αυτή τη περίπτωση, η γεύση του λικέρ θα είναι σαφώς πιο έντονη, θα είναι πιο "amaro".

*Εάν θέλετε να έχει το λικέρ σας ένα πιο “προσωπικό” χαρακτήρα, μπορείτε, αντί για αμύγδαλα, να χρησιμοποιήσετε τα κουκούτσια από τα βερίκοκα που έχετε συγκεντρώσει (αφού προηγουμένως τα έχετε φάει). Το έχω κάνει και έτσι και το προτιμώ σαφώς. Απλά, πρέπει να περιμένετε έως το καλοκαίρι.

*Εάν θέλετε μία παραλλαγή του λικέρ, φτιαγμένη με βάση κουκούτσια από δαμάσκηνα, δείτε τη συνταγή : Λικέρ amaretto από δαμάσκηνα

Σχετικές συνταγές

Λικέρ Amaretto από δαμάσκηνα Λικέρ Amaretto από δαμάσκηνα
5
       
       
(1)
Λικέρ Βερίκοκο Λικέρ Βερίκοκο
4.6842
       
       
(19)

    19 Όλα

    << Έναρξη < Προηγούμενο 1 Επόμενο > Τέλος >>
    #
    Σχόλιο από ΚΑΡΜΕΝ, 24-3-09  
    ggr, μπράβο για την ωραία συνταγή σου,κάποια στιγμή θα το φτιάξω,δεν ξέρω πότε αλλά θα το κάνω.Μ'αρέσει πολύ να φτιάχνω ποτά,και ειδικά αυτό που είναι και το μόνο λικέρ που μου αρέσει!!!
    #
    Σχόλιο από ΜΙΚΡΗ ΜΑΓΙΣΣΑ, 25-3-09  
    καλημέρα ggr χίλια ευχαριστώ για την συνταγή που μας χάρισες είναι κάτι που έψαχνα μιας και λατρευω τα σπιτικά λικέρ.Θα το φτιάξω σήμερα κιόλας
    #
    Σχόλιο από ka8y, 2-5-09  
    Να φανώ λίγο άσχετη..

    Όταν λες 250 γρ αμύγδαλα.. Αμύγδαλα ολόκληρα μαζι με το τσόφλι και καθαρίζω το τσόφλι και μένει με το εσωτερικό καφε? Ή με το εσωτερικό καφέ οπότε καθαρίζω και μένουν άσπρα?

    Και σε αυτή την περίπτωση.. μήπως να αγοράσω ήδη άσπρα έτοιμα?
    #
    Σχόλιο από ggr, 6-5-09  
    Ka8y, εννοώ “καθαρισμένα” αμύγδαλα, αφού τους αφαιρέσουμε το ξυλώδες περίβλημα.
    Δεν αφαιρούμε την καφετιά φλούδα για να μείνουν μόνο με το λευκό.
    Και, γενικά, εγώ αποφεύγω ακόμη και εκεί που χρειάζομαι άσπρα, ξεφλουδισμένα αμύγδαλα, να αγοράζω αποφλοιωμένα του εμπορίου. Πολλά χέρια (ή μηχανικές επεξεργασίες) βρε παιδί μου ….
    #
    Σχόλιο από GreekLoverBoy, 4-7-09  
    ΧΑΙΡΕ GGR!
    οι λικερόφιλοι σε χαιρετούν.
    άντε, το 'κανες πάλι το θαύμα σου.

    ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ
    χμ...ώστε εσύ μόνο γλυκό το πίνεις το αμαρέττο σου, ε?

    ρωτάω, γιατί δεν είδα τίποτε το πικρίζον στα υλικά σου, και συνήθως το αμαρέττο μας εδώ όλο και σέρνει την πικράδα του μόλις το καταπιείς.

    Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΣΑΓΗΝΕΥΕΙ
    μιλάμε για μια γλυκο-ξινο-πικρίζουσα γεύση που εκμαυλίζει τον πότη έτσι αναμιγμένη με τη γλύκα της ψημένης ζάχαρης.

    να πω την αλήθεια, οι συνταγές στ'αμερικάνικα βιβλία μου και άλλες ονλάιν πηγές, σχεδόν πάντα συνδυάζουν κουκούτσια βερίκοκου ή πικραμύγδαλα μαζί με τα κανονικά.

    ΕΣΑΝΣ ΠΙΚΡΑΜΥΓΔΑΛΟ
    μάλιστα, όλα σχεδόν τα εκχυλίσματα αμυγδάλου που έχουμε εδώ πάντα πικρίζουν κομμάτι. στην ελλάδα δεν ξέρω.

    πολλές και διάφορες οι συνταγές αμαρέττο. κάποιες μάλιστα γίνονται μόνο με εκχύλισμα αμυγδάλου ως κύριο συστατικό.

    ΚΡΥΟ+ΚΡΥΟ
    κι εμείς πάντα ακολουθούμε το βήμα 4 που ανέφερες. το σιρόπι προστίθεται πάντα κρύο στο αλκοόλ.

    Ο ΛΟΓΟΣ?
    δεν ξέρω αν είναι για λόγους διαύγειας ή φωτεινότητας όπως ανέφερες.

    εμείς το κάνουμε για να μην εξατμίζεται γρήγορα το αλκοόλ από τη θερμότητα. για τον ίδιο λόγο δεν προσθέτουμε εκχύλισμα ή εσάνς πχ βανίλιας στο γλυκάκι μας όταν καίει ακόμα.

    το κρυώνουμε πρώτα και μετά βάζουμε το εσάνς. διαφορετικά δώρον άδωρον. είναι σαν να μη βάλαμε καθόλου άρωμα.

    δεν ανιχνεύεται καν η γεύση του, δηλ. γιατί με τη θερμότητα το εσάνς εξατμίζεται.

    μπράβο και πάλι.
    Μάικ
    #
    Σχόλιο από ggr, 4-7-09  
    Σ' ευχαριστώ Μαικ.

    Όχι, εγώ θα το έπινα το λικέρ μου (ιδιαίτερα το συγκεκριμένο) και λιγότερο γλυκό). Έχω περιορίσει τη δόση της ζάχαρης όσο περισσότερο (νομίζω ότι) μπορώ.
    Συχνά διαβάζω σε συνταγές ότι η προσθήκη ζάχαρης κάνει το ποτό λιγότερο δυνατό. Φοβάμαι συνεπώς ότι εάν την μειώσω κι' 'αλλο μου βγεί ..... δυναμίτης και όχι λικέρ. ΕΧΕΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ?

    Ναι, η προσθήκη πικραμύγδαλου (το βερύκοκο είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα) έχει πολλά να προσφέρει, πράγματι, τόσο στη γεύση όσο και στο άρωμα του λικέρ. Για τα δαμάσκηνα τί έχει να πεις? Το αποτολμάς ?

    Όχι, εσάνς δεν θέλω να χρησιμοποιήσω, μου φαίνεται σαν να χάνεται η έννοια του "σπιτικού". Ίσως βελτιώνει το αποτέλεσμα, αλλά προτιμώ αυτό να το πετύχω με ..... χρόνο και τη δροσιά της καντίνας μου.

    Εάν έχεις και άλλες ιδέες (και κάπου διάβασα ότι έχεις), δέξου να τις μοιρασθείς μαζί μας.

    ggr
    #
    Σχόλιο από ggr, 4-7-09  
    α, και κάτι ακόμη.
    Ο "ρωμαικός" χαιρετισμός σου με προδιαθέτει για "οργιαστική" συνέχεια. Δυο ποτηράκια και θα γίνει ..... αρένα.
    Έλα μου όμως που είναι πρωί .....
    #
    Σχόλιο από GreekLoverBoy, 5-7-09  
    «
    Προστέθηκε από ggr, 04.07.09
    όχι, εγώ θα το έπινα το λικέρ μου (ιδιαίτερα το συγκεκριμένο) και λιγότερο γλυκό).
    »

    ξέρω την προτίμησή σου (Λίγα Μυστικά Ακόμα, παρ. 2) αλλά σε πειράζω.

    »
    Έχω περιορίσει τη δόση της ζάχαρης όσο [...] Φοβάμαι συνεπώς ότι εάν την μειώσω κι' 'αλλο μου βγεί δυναμίτης και όχι λικέρ. ΕΧΕΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ?
    »

    καταλαβαίνω απόλυτα, ggr.
    είμαι διαβητικός, και γι'αυτό φτιάχνω σπιτικά λικέρ χωρίς καθόλου ζάχαρη.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
    για κρύο σιρόπι διαλύω υποκ/το ζάχαρης σε σκόνη τύπου Equal, Sweet 'n Low, Splenda, κ.τ.ό.

    για ζεστό σιρόπι, χρησιμοποιώ ξυλιτόλη (xylitol/ζάιλατολ) ή φρουκτόζη. είναι sugar-free αλλά διαθέτουν κρυστάλλους όπως η ζάχαρη οπότε μέχρι και διαβητική «κρεμ μπρουλέ» μπορείς να φτιάξεις!

    και βέβαια μπορείς απλώς να μειώσεις την ποσότητα ζάχαρης, και στη θέση της να προσθέσεις μεταλλικό νερό και μετριάζεις το αλκοόλ κατά βούληση.

    «
    πικραμύγδαλου (το βερύκοκο είναι υ ακριβώς το ίδιο πράγμα)
    »
    έτσι ε? να ποέμαθα κάτι νέο σήμερα. θενκς.

    «
    Για τα δαμάσκηνα τί έχει να πεις? Το αποτολμάς ?
    »

    πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα τα δαμάσκηνα. υποθέτω θα μοιάζει κάπως με Crème de Cassis.

    «
    Όχι, εσάνς δεν θέλω να χρησιμοποιήσω
    »

    σόρι, όχι εσάνς, εκχύλισμα ήθελα να πω. το εσάνς είναι αιθέριο έλαιο μου απαιτεί παρασκευάζεται διαφορετικά. προσέξτε η ετικέτα να γράφει «food grade» επάνω (για χρήση στο φαγητό δηλ., όχι εσάνς για μασάζ που είναι τοξικό).
    #
    Σχόλιο από kalliopi_agapi, 5-2-10  
    υπέροχη συνταγή και πολύ ακριβής! Εγώ γενικά θα πρότεινα το δεύτερο φιλτράρισμα με φιλτρο γαλλικού καφέ και οπωσδήποτε σούρωμα πριν την προσθήκη της ζάχαρης σε όλα τα λικέρ που είναι εφικτό(βερύκοκο, πορτοκάλι, μανταρίνι, λιμοντέλο) γιατί είναι δυσκολότερο όταν παίρνει παχύρευστη μορφή.μπράβο για την κατατοπιστική συνταγή σου!
    #
    Σχόλιο από marimar, 29-8-10  
    #
    Σχόλιο από κυκλαμινο, 23-9-10  
    Αν βάλω λίγους καρπούς από κουκούτσια δαμάσκηνων που έχω,μαζί με αμύγδαλα,θα αλλάξει κάτι σε γεύση??
    Επίσης γιατί τόση διαφορά σε διάρκεια παρασκευής χρόνου,από το λκέρ με δαμάσκηνα??
    Σε παρακαλώ λύσε μου αυτές τις απορίες!!!
    Μου αρέσει πολύ το Amarreto,θα ήθελα να το φτιάχνω μόνη μου!
    #
    Σχόλιο από ggr, 23-9-10  
    κυκλάμινο, δεν είναι τόσο δύσκολες οι απαντήσεις, ευτυχώς αλλιώς τι θα λέγατε για εμένα ....

    Το κουκούτσι του δαμάσκηνου, όταν το σπάσεις, έχει μέσα ένα “αμυγδαλάκι” που μοιάζει πάρα πολύ (σε εμφάνιση –πλην μεγέθους– αλλά και σε γεύση) στο αμύγδαλο της αμυγδαλιάς. Συνεπώς, πιστεύω ότι δεν πρέπει να κάνει ΚΑΜΜΙΑ διαφορά στο ποτό που θα φτιάξεις. Αυτό, όμως, δεν είναι και η χαρά του να ανακαλύπτεις καινούργια πράγματα ; Μη διστάζεις, λοιπόν, κάντο το λικεράκι και έλα να μας πεις εντυπώσεις.

    Όσον αφορά στους χρόνους, θεωρώ ότι η διαφορά στο “ψήσιμο” του λικέρ οφείλεται στο υλικό και στην μέθοδο.
    Να δούμε πρώτα τη διαφορά μεταξύ “λικέρ από δαμάσκηνο” και “λικέρ από κουκούτσια δαμάσκηνου” (που ισχύει και για όλα τα φρούτα και καρπούς φρούτων :
    Στην περίπτωση του δαμάσκηνου, το υλικό που χρησιμοποιούμε είναι το μαλακό μέρος του καρπού και η παραγωγή του λικέρ γίνεται με “ζύμωση”, από την οποία αποδίδονται οι ουσίες (γεύση και άρωμα) στο αλκοόλ. Ενώ στην περίπτωση των κουκουτσιών του δαμάσκηνου (όπως και όλων των κουκουτσιών καρπών που μπορούν να δώσουν λικέρ –π.χ. καρύδι), το υλικό είναι πιο σκληρό, που “βγάζει” τις ουσίες του μετά τον “εμποτισμό” του με το αλκοόλ (διαδικασία σαφώς πιο χρονοβόρα ) και την εκχύλιση του αιωρήματός του.

    Και στις δύο περιπτώσεις, οι χρόνοι των 15 και των 30 ημερών, αντίστοιχα, που θα δεις σε συνταγές, είναι ενδεικτικοί, θεωρούνται ελάχιστοι και, όσο περισσότερο αφήνεις τους καρπούς-πρώτη ύλη μέσα στο λικέρ να “ζυμωθεί” ή να “εμποτισθούν”, τόσο ΚΑΛΛΙΤΕΡΟ θα είναι το λικέρ σου (πιο έντονη γεύση και άρωμα, ΟΧΙ πιο δυνατό, μη μπερδευτείς).

    Εκεί λοιπόν, οφείλεται και ο χρόνος των τριών μηνών που έχω γράψει στην συνταγή του amaretto από αμύγδαλα (κλασσική συνταγή), Έχω επεκτείνει τον χρόνο των 30 ημερών (κουκούτσια) στις 90-100, για γεύση-άρωμα που να μοιάζει όσο περισσότερο γίνεται σε εκείνο των λικέρ εμπορίου (όπου, βέβαια, κυριαρχούν οι εσάνς). Εάν κάποιος ήθελε ένα πολύ καλό λικέρ από δαμάσκηνο, πιστεύω ότι θα έπρεπε να πάει την ζύμωσή του από τις 15 ημέρες στους 2 μήνες ή κάτι λιγότερο.

    Θέλησα να είμαι αναλυτικός, για καλλίτερη κατανόηση του τι συμβαίνει. Απλή είναι.
    Εάν παρ’ όλα αυτά σε μπέρδεψα, εδώ είμαι, μη διστάσεις να μου το πεις, δεν ενοχλούμαι. Αντιθέτως .....
    #
    Σχόλιο από renax, 23-4-12  
    γεια σας ειμαι λιγο ασχετη αλλα αν μπορειτε να μου πειτε που θα βρω αλκοολ90; θελω πολυ να το φτιαξω ευχαριστω!!!
    #
    Σχόλιο από ggr, 24-4-12  
    Αυτό που χρειάζεσαι, renax, είναι κ α θ α ρ ό οινόπνευμα, πάνω από 90 βαθμούς, καλό θα ήταν να είναι και 95ο. Το υπόλοιπο θα είναι νεράκι. Αυτό το καθαρό οινόπνευμα λοιπόν, το βρίσκεις σε σούπερμάρκετ, το βρίσκεις σε φαρμακεία, το βρίσκεις και σε ποτοποιίες.
    Πρέπει να δώσεις μεγάλη σημασία στην κ α θ α ρ ό τ η τ α, η νόθευση με μεθανόλη (συνήθως) είναι πολύ επικίνδυνη, μπορεί να προκαλέσει τύφλωση μέχρι και θάνατο. Λυπάμαι που γράφω τέτοια πράγματα, πρέπει όμως κανείς να είναι πολύ προσεκτικός. Η πιο καλή επιλογή (εκτός και αν έχεις άμεση πρόσβαση σε ποτοποιία) είναι να προμηθευτείς το καθαρό οινόπνευμα από φαρμακείο, να σιγουρευτείς ότι αναγράφει πως είναι καθαρό (ακόμη καλύτερα εάν γράφει και τους βαθμούς). Αλλιώς, μπορείς να κάνεις το Amaretto με κάποιο άχρωμο και άγευστο ποτό (βότκα, ρακί, τσίπουρο, τζιν, ακόμη και ρούμι) σε πολύ μικρή ή και καθόλου αραίωση με νερό.
    #
    Σχόλιο από Wendy, 12-12-12  
    Το έκανα με κουκούτσια από βερύκοκο και κονιάκ. Σκοπός μου βέβαια, ήταν να φτιάξω λικέρ βερύκοκο, αλλά μου προέκυψε amaretto. Δεν έχει καθόλου άρωμα ή γεύση βερύκοκου. Καλό είναι, αλλά πικρίζει ελαφρώς.
    #
    Σχόλιο από hungryanta, 9-4-13  
    Καλημέρα σας! Έκανα το λικερ ακριβώς όπως το περιγράψατε. Είμαι στο στάδιο που περιμένω να περάσουν οι 90 ημέρες για να είναι έτοιμο. Όμως ενώ στην γεύση είναι πραγματικά σαν αμαρέτο μου βγήκε θολό (θυμίζει σουμάδα). Αναρωτιέμαι αν στις 90 ημέρες θα ξεκαθαρίσει ή θα μείνει έτσι θολό? Το σιρόπι το έκανα με την άχνη ζάχαρη και ήταν και αυτό θολό. Περιμένω απάντηση σας! Ευχαριστώ!
    #
    Σχόλιο από ggr, 9-4-13  
    Καλημέρα και σε εσάς. Από όσα γνωρίζω, το λικέρ βγαίνει θολό όταν α) δεν είναι αρκετά κρύο σαν το προσθέσουμε στο αλκοόλ ή β) όταν δεν έχουμε φιλτράρει καλά το εκχύλισμα και παραμένουν σε αυτό αιωρούμενα μικροσωματίδια.
    Εάν όμως λες ότι ακολούθησες όλα τα βήματα που αναφέρονται στη συνταγή, δεν γνωρίζω τι μπορεί να φταίει. Και, το κυριότερο, πως διορθώνεται...
    Ένα τρόπο που θα μπορούσες να το κάνεις διαυγές τον έχω διαβάσει, θα έπρεπε όμως να έχεις επέμβει πριν το φιλτράρεις.
    Εάν θέλεις να το δοκιμάσεις, σου τους αναφέρω :
    Κάποιοι προσθέτουν στο εκχύλισμα, πριν το φιλτράρουν (πριν το βήμα 3, δηλαδή) το ασπράδι από ένα αυγό, κτυπημένο σε σφικτή μαρέγκα (ή δύο κουταλιές γάλα). Ανακατεύουν και κατόπιν φιλτράρουν. Διαβεβαιώνουν ότι δεν την αισθάνεσαι ούτε τη μυρωδιά ούτε τη γεύση ασπραδιού ή γάλακτος. Μπορείς εάν θέλεις να το δοκιμάσεις και τώρα (σε ένα μικρό μέρος του λικέρ και με πολύ περιορισμένες τις ποσότητες που σου ανέφερα) και να δεις πως θα εξελιχθεί το λικέρ.
    Πιστεύω, πάντως, ότι επειδή η έλλειψη διαύγειας είναι σωματίδια, με το πέρασμα του χρόνου, θα κατακαθίσουν (άφησέ το ήσυχο σε ένα σημείο, μη το αναταράσσεις) και τότε μπορείς να το φιλτράρεις και πάλι, με προσοχή, για να κατακρατήσεις και να απομακρύνεις τις αιωρούμενες ουσίες.
    Καλή επιτυχία.
    #
    Σχόλιο από nitsapateraki, 14-4-13  
    Το δικο μου λικερ το κανω με κονιακ γιατι πλεον το καθαρο οινοπνευμα ειναι πολυ ακριβο.Θα σας γραψω την συνταγη γιατι ειναι φοβερη.Θα με θυμηθειτε αν το κανετε.1 lt κονιακ 500 γρ. ζαχαρη 100 καθαρισμενα κουκουτσια βερικοκου.Το αφινουμε 10 μερες σε σκοτινο μερος. την10η μερα προσθετουμε 2 πικραμυγδαλα και αφηνουμε αλλες 4 μερες.Το στραγγιζουμε και το αφηνουμε να ωριμασει για 3 μηνες.ο λιγος χρονος και το σκοτεινο μερος γινεται γιατι αυτα τα κουκουτσια εχουν μικρη ποσοτητα αρσενικου.Αν δεν εχετε πικραμυγδαλα δεν πειραζει.Πιο πολυ τα βαζω για εντονο αρρωμα.
    << Έναρξη < Προηγούμενο 1 Επόμενο > Τέλος >>

    13 Σχόλια

    << Έναρξη < Προηγούμενο 1 Επόμενο > Τέλος >>
    #
    Σχόλιο από ΚΑΡΜΕΝ, 24-3-09  
    ggr, μπράβο για την ωραία συνταγή σου,κάποια στιγμή θα το φτιάξω,δεν ξέρω πότε αλλά θα το κάνω.Μ'αρέσει πολύ να φτιάχνω ποτά,και ειδικά αυτό που είναι και το μόνο λικέρ που μου αρέσει!!!
    #
    Σχόλιο από ΜΙΚΡΗ ΜΑΓΙΣΣΑ, 25-3-09  
    καλημέρα ggr χίλια ευχαριστώ για την συνταγή που μας χάρισες είναι κάτι που έψαχνα μιας και λατρευω τα σπιτικά λικέρ.Θα το φτιάξω σήμερα κιόλας
    #
    Σχόλιο από ka8y, 2-5-09  
    Να φανώ λίγο άσχετη..

    Όταν λες 250 γρ αμύγδαλα.. Αμύγδαλα ολόκληρα μαζι με το τσόφλι και καθαρίζω το τσόφλι και μένει με το εσωτερικό καφε? Ή με το εσωτερικό καφέ οπότε καθαρίζω και μένουν άσπρα?

    Και σε αυτή την περίπτωση.. μήπως να αγοράσω ήδη άσπρα έτοιμα?
    #
    Σχόλιο από ggr, 6-5-09  
    Ka8y, εννοώ “καθαρισμένα” αμύγδαλα, αφού τους αφαιρέσουμε το ξυλώδες περίβλημα.
    Δεν αφαιρούμε την καφετιά φλούδα για να μείνουν μόνο με το λευκό.
    Και, γενικά, εγώ αποφεύγω ακόμη και εκεί που χρειάζομαι άσπρα, ξεφλουδισμένα αμύγδαλα, να αγοράζω αποφλοιωμένα του εμπορίου. Πολλά χέρια (ή μηχανικές επεξεργασίες) βρε παιδί μου ….
    #
    Σχόλιο από GreekLoverBoy, 4-7-09  
    ΧΑΙΡΕ GGR!
    οι λικερόφιλοι σε χαιρετούν.
    άντε, το 'κανες πάλι το θαύμα σου.

    ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ
    χμ...ώστε εσύ μόνο γλυκό το πίνεις το αμαρέττο σου, ε?

    ρωτάω, γιατί δεν είδα τίποτε το πικρίζον στα υλικά σου, και συνήθως το αμαρέττο μας εδώ όλο και σέρνει την πικράδα του μόλις το καταπιείς.

    Η ΓΕΥΣΗ ΠΟΥ ΣΑΓΗΝΕΥΕΙ
    μιλάμε για μια γλυκο-ξινο-πικρίζουσα γεύση που εκμαυλίζει τον πότη έτσι αναμιγμένη με τη γλύκα της ψημένης ζάχαρης.

    να πω την αλήθεια, οι συνταγές στ'αμερικάνικα βιβλία μου και άλλες ονλάιν πηγές, σχεδόν πάντα συνδυάζουν κουκούτσια βερίκοκου ή πικραμύγδαλα μαζί με τα κανονικά.

    ΕΣΑΝΣ ΠΙΚΡΑΜΥΓΔΑΛΟ
    μάλιστα, όλα σχεδόν τα εκχυλίσματα αμυγδάλου που έχουμε εδώ πάντα πικρίζουν κομμάτι. στην ελλάδα δεν ξέρω.

    πολλές και διάφορες οι συνταγές αμαρέττο. κάποιες μάλιστα γίνονται μόνο με εκχύλισμα αμυγδάλου ως κύριο συστατικό.

    ΚΡΥΟ+ΚΡΥΟ
    κι εμείς πάντα ακολουθούμε το βήμα 4 που ανέφερες. το σιρόπι προστίθεται πάντα κρύο στο αλκοόλ.

    Ο ΛΟΓΟΣ?
    δεν ξέρω αν είναι για λόγους διαύγειας ή φωτεινότητας όπως ανέφερες.

    εμείς το κάνουμε για να μην εξατμίζεται γρήγορα το αλκοόλ από τη θερμότητα. για τον ίδιο λόγο δεν προσθέτουμε εκχύλισμα ή εσάνς πχ βανίλιας στο γλυκάκι μας όταν καίει ακόμα.

    το κρυώνουμε πρώτα και μετά βάζουμε το εσάνς. διαφορετικά δώρον άδωρον. είναι σαν να μη βάλαμε καθόλου άρωμα.

    δεν ανιχνεύεται καν η γεύση του, δηλ. γιατί με τη θερμότητα το εσάνς εξατμίζεται.

    μπράβο και πάλι.
    Μάικ
    #
    Σχόλιο από ggr, 4-7-09  
    Σ' ευχαριστώ Μαικ.

    Όχι, εγώ θα το έπινα το λικέρ μου (ιδιαίτερα το συγκεκριμένο) και λιγότερο γλυκό). Έχω περιορίσει τη δόση της ζάχαρης όσο περισσότερο (νομίζω ότι) μπορώ.
    Συχνά διαβάζω σε συνταγές ότι η προσθήκη ζάχαρης κάνει το ποτό λιγότερο δυνατό. Φοβάμαι συνεπώς ότι εάν την μειώσω κι' 'αλλο μου βγεί ..... δυναμίτης και όχι λικέρ. ΕΧΕΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ?

    Ναι, η προσθήκη πικραμύγδαλου (το βερύκοκο είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα) έχει πολλά να προσφέρει, πράγματι, τόσο στη γεύση όσο και στο άρωμα του λικέρ. Για τα δαμάσκηνα τί έχει να πεις? Το αποτολμάς ?

    Όχι, εσάνς δεν θέλω να χρησιμοποιήσω, μου φαίνεται σαν να χάνεται η έννοια του "σπιτικού". Ίσως βελτιώνει το αποτέλεσμα, αλλά προτιμώ αυτό να το πετύχω με ..... χρόνο και τη δροσιά της καντίνας μου.

    Εάν έχεις και άλλες ιδέες (και κάπου διάβασα ότι έχεις), δέξου να τις μοιρασθείς μαζί μας.

    ggr
    #
    Σχόλιο από ggr, 4-7-09  
    α, και κάτι ακόμη.
    Ο "ρωμαικός" χαιρετισμός σου με προδιαθέτει για "οργιαστική" συνέχεια. Δυο ποτηράκια και θα γίνει ..... αρένα.
    Έλα μου όμως που είναι πρωί .....
    #
    Σχόλιο από GreekLoverBoy, 5-7-09  
    «
    Προστέθηκε από ggr, 04.07.09
    όχι, εγώ θα το έπινα το λικέρ μου (ιδιαίτερα το συγκεκριμένο) και λιγότερο γλυκό).
    »

    ξέρω την προτίμησή σου (Λίγα Μυστικά Ακόμα, παρ. 2) αλλά σε πειράζω.

    »
    Έχω περιορίσει τη δόση της ζάχαρης όσο [...] Φοβάμαι συνεπώς ότι εάν την μειώσω κι' 'αλλο μου βγεί δυναμίτης και όχι λικέρ. ΕΧΕΙΣ ΚΑΜΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ?
    »

    καταλαβαίνω απόλυτα, ggr.
    είμαι διαβητικός, και γι'αυτό φτιάχνω σπιτικά λικέρ χωρίς καθόλου ζάχαρη.

    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
    για κρύο σιρόπι διαλύω υποκ/το ζάχαρης σε σκόνη τύπου Equal, Sweet 'n Low, Splenda, κ.τ.ό.

    για ζεστό σιρόπι, χρησιμοποιώ ξυλιτόλη (xylitol/ζάιλατολ) ή φρουκτόζη. είναι sugar-free αλλά διαθέτουν κρυστάλλους όπως η ζάχαρη οπότε μέχρι και διαβητική «κρεμ μπρουλέ» μπορείς να φτιάξεις!

    και βέβαια μπορείς απλώς να μειώσεις την ποσότητα ζάχαρης, και στη θέση της να προσθέσεις μεταλλικό νερό και μετριάζεις το αλκοόλ κατά βούληση.

    «
    πικραμύγδαλου (το βερύκοκο είναι υ ακριβώς το ίδιο πράγμα)
    »
    έτσι ε? να ποέμαθα κάτι νέο σήμερα. θενκς.

    «
    Για τα δαμάσκηνα τί έχει να πεις? Το αποτολμάς ?
    »

    πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα τα δαμάσκηνα. υποθέτω θα μοιάζει κάπως με Crème de Cassis.

    «
    Όχι, εσάνς δεν θέλω να χρησιμοποιήσω
    »

    σόρι, όχι εσάνς, εκχύλισμα ήθελα να πω. το εσάνς είναι αιθέριο έλαιο μου απαιτεί παρασκευάζεται διαφορετικά. προσέξτε η ετικέτα να γράφει «food grade» επάνω (για χρήση στο φαγητό δηλ., όχι εσάνς για μασάζ που είναι τοξικό).
    #
    Σχόλιο από kalliopi_agapi, 5-2-10  
    υπέροχη συνταγή και πολύ ακριβής! Εγώ γενικά θα πρότεινα το δεύτερο φιλτράρισμα με φιλτρο γαλλικού καφέ και οπωσδήποτε σούρωμα πριν την προσθήκη της ζάχαρης σε όλα τα λικέρ που είναι εφικτό(βερύκοκο, πορτοκάλι, μανταρίνι, λιμοντέλο) γιατί είναι δυσκολότερο όταν παίρνει παχύρευστη μορφή.μπράβο για την κατατοπιστική συνταγή σου!
    #
    Σχόλιο από marimar, 29-8-10  
    #
    Σχόλιο από κυκλαμινο, 23-9-10  
    Αν βάλω λίγους καρπούς από κουκούτσια δαμάσκηνων που έχω,μαζί με αμύγδαλα,θα αλλάξει κάτι σε γεύση??
    Επίσης γιατί τόση διαφορά σε διάρκεια παρασκευής χρόνου,από το λκέρ με δαμάσκηνα??
    Σε παρακαλώ λύσε μου αυτές τις απορίες!!!
    Μου αρέσει πολύ το Amarreto,θα ήθελα να το φτιάχνω μόνη μου!
    #
    Σχόλιο από Wendy, 12-12-12  
    Το έκανα με κουκούτσια από βερύκοκο και κονιάκ. Σκοπός μου βέβαια, ήταν να φτιάξω λικέρ βερύκοκο, αλλά μου προέκυψε amaretto. Δεν έχει καθόλου άρωμα ή γεύση βερύκοκου. Καλό είναι, αλλά πικρίζει ελαφρώς.
    << Έναρξη < Προηγούμενο 1 Επόμενο > Τέλος >>

    5 Ερωτήσεις

    #
    Σχόλιο από ggr, 23-9-10  
    κυκλάμινο, δεν είναι τόσο δύσκολες οι απαντήσεις, ευτυχώς αλλιώς τι θα λέγατε για εμένα ....

    Το κουκούτσι του δαμάσκηνου, όταν το σπάσεις, έχει μέσα ένα “αμυγδαλάκι” που μοιάζει πάρα πολύ (σε εμφάνιση –πλην μεγέθους– αλλά και σε γεύση) στο αμύγδαλο της αμυγδαλιάς. Συνεπώς, πιστεύω ότι δεν πρέπει να κάνει ΚΑΜΜΙΑ διαφορά στο ποτό που θα φτιάξεις. Αυτό, όμως, δεν είναι και η χαρά του να ανακαλύπτεις καινούργια πράγματα ; Μη διστάζεις, λοιπόν, κάντο το λικεράκι και έλα να μας πεις εντυπώσεις.

    Όσον αφορά στους χρόνους, θεωρώ ότι η διαφορά στο “ψήσιμο” του λικέρ οφείλεται στο υλικό και στην μέθοδο.
    Να δούμε πρώτα τη διαφορά μεταξύ “λικέρ από δαμάσκηνο” και “λικέρ από κουκούτσια δαμάσκηνου” (που ισχύει και για όλα τα φρούτα και καρπούς φρούτων :
    Στην περίπτωση του δαμάσκηνου, το υλικό που χρησιμοποιούμε είναι το μαλακό μέρος του καρπού και η παραγωγή του λικέρ γίνεται με “ζύμωση”, από την οποία αποδίδονται οι ουσίες (γεύση και άρωμα) στο αλκοόλ. Ενώ στην περίπτωση των κουκουτσιών του δαμάσκηνου (όπως και όλων των κουκουτσιών καρπών που μπορούν να δώσουν λικέρ –π.χ. καρύδι), το υλικό είναι πιο σκληρό, που “βγάζει” τις ουσίες του μετά τον “εμποτισμό” του με το αλκοόλ (διαδικασία σαφώς πιο χρονοβόρα ) και την εκχύλιση του αιωρήματός του.

    Και στις δύο περιπτώσεις, οι χρόνοι των 15 και των 30 ημερών, αντίστοιχα, που θα δεις σε συνταγές, είναι ενδεικτικοί, θεωρούνται ελάχιστοι και, όσο περισσότερο αφήνεις τους καρπούς-πρώτη ύλη μέσα στο λικέρ να “ζυμωθεί” ή να “εμποτισθούν”, τόσο ΚΑΛΛΙΤΕΡΟ θα είναι το λικέρ σου (πιο έντονη γεύση και άρωμα, ΟΧΙ πιο δυνατό, μη μπερδευτείς).

    Εκεί λοιπόν, οφείλεται και ο χρόνος των τριών μηνών που έχω γράψει στην συνταγή του amaretto από αμύγδαλα (κλασσική συνταγή), Έχω επεκτείνει τον χρόνο των 30 ημερών (κουκούτσια) στις 90-100, για γεύση-άρωμα που να μοιάζει όσο περισσότερο γίνεται σε εκείνο των λικέρ εμπορίου (όπου, βέβαια, κυριαρχούν οι εσάνς). Εάν κάποιος ήθελε ένα πολύ καλό λικέρ από δαμάσκηνο, πιστεύω ότι θα έπρεπε να πάει την ζύμωσή του από τις 15 ημέρες στους 2 μήνες ή κάτι λιγότερο.

    Θέλησα να είμαι αναλυτικός, για καλλίτερη κατανόηση του τι συμβαίνει. Απλή είναι.
    Εάν παρ’ όλα αυτά σε μπέρδεψα, εδώ είμαι, μη διστάσεις να μου το πεις, δεν ενοχλούμαι. Αντιθέτως .....
    #
    Σχόλιο από renax, 23-4-12  
    γεια σας ειμαι λιγο ασχετη αλλα αν μπορειτε να μου πειτε που θα βρω αλκοολ90; θελω πολυ να το φτιαξω ευχαριστω!!!
    #
    Σχόλιο από ggr, 24-4-12  
    Αυτό που χρειάζεσαι, renax, είναι κ α θ α ρ ό οινόπνευμα, πάνω από 90 βαθμούς, καλό θα ήταν να είναι και 95ο. Το υπόλοιπο θα είναι νεράκι. Αυτό το καθαρό οινόπνευμα λοιπόν, το βρίσκεις σε σούπερμάρκετ, το βρίσκεις σε φαρμακεία, το βρίσκεις και σε ποτοποιίες.
    Πρέπει να δώσεις μεγάλη σημασία στην κ α θ α ρ ό τ η τ α, η νόθευση με μεθανόλη (συνήθως) είναι πολύ επικίνδυνη, μπορεί να προκαλέσει τύφλωση μέχρι και θάνατο. Λυπάμαι που γράφω τέτοια πράγματα, πρέπει όμως κανείς να είναι πολύ προσεκτικός. Η πιο καλή επιλογή (εκτός και αν έχεις άμεση πρόσβαση σε ποτοποιία) είναι να προμηθευτείς το καθαρό οινόπνευμα από φαρμακείο, να σιγουρευτείς ότι αναγράφει πως είναι καθαρό (ακόμη καλύτερα εάν γράφει και τους βαθμούς). Αλλιώς, μπορείς να κάνεις το Amaretto με κάποιο άχρωμο και άγευστο ποτό (βότκα, ρακί, τσίπουρο, τζιν, ακόμη και ρούμι) σε πολύ μικρή ή και καθόλου αραίωση με νερό.
    #
    Σχόλιο από hungryanta, 9-4-13  
    Καλημέρα σας! Έκανα το λικερ ακριβώς όπως το περιγράψατε. Είμαι στο στάδιο που περιμένω να περάσουν οι 90 ημέρες για να είναι έτοιμο. Όμως ενώ στην γεύση είναι πραγματικά σαν αμαρέτο μου βγήκε θολό (θυμίζει σουμάδα). Αναρωτιέμαι αν στις 90 ημέρες θα ξεκαθαρίσει ή θα μείνει έτσι θολό? Το σιρόπι το έκανα με την άχνη ζάχαρη και ήταν και αυτό θολό. Περιμένω απάντηση σας! Ευχαριστώ!
    #
    Σχόλιο από ggr, 9-4-13  
    Καλημέρα και σε εσάς. Από όσα γνωρίζω, το λικέρ βγαίνει θολό όταν α) δεν είναι αρκετά κρύο σαν το προσθέσουμε στο αλκοόλ ή β) όταν δεν έχουμε φιλτράρει καλά το εκχύλισμα και παραμένουν σε αυτό αιωρούμενα μικροσωματίδια.
    Εάν όμως λες ότι ακολούθησες όλα τα βήματα που αναφέρονται στη συνταγή, δεν γνωρίζω τι μπορεί να φταίει. Και, το κυριότερο, πως διορθώνεται...
    Ένα τρόπο που θα μπορούσες να το κάνεις διαυγές τον έχω διαβάσει, θα έπρεπε όμως να έχεις επέμβει πριν το φιλτράρεις.
    Εάν θέλεις να το δοκιμάσεις, σου τους αναφέρω :
    Κάποιοι προσθέτουν στο εκχύλισμα, πριν το φιλτράρουν (πριν το βήμα 3, δηλαδή) το ασπράδι από ένα αυγό, κτυπημένο σε σφικτή μαρέγκα (ή δύο κουταλιές γάλα). Ανακατεύουν και κατόπιν φιλτράρουν. Διαβεβαιώνουν ότι δεν την αισθάνεσαι ούτε τη μυρωδιά ούτε τη γεύση ασπραδιού ή γάλακτος. Μπορείς εάν θέλεις να το δοκιμάσεις και τώρα (σε ένα μικρό μέρος του λικέρ και με πολύ περιορισμένες τις ποσότητες που σου ανέφερα) και να δεις πως θα εξελιχθεί το λικέρ.
    Πιστεύω, πάντως, ότι επειδή η έλλειψη διαύγειας είναι σωματίδια, με το πέρασμα του χρόνου, θα κατακαθίσουν (άφησέ το ήσυχο σε ένα σημείο, μη το αναταράσσεις) και τότε μπορείς να το φιλτράρεις και πάλι, με προσοχή, για να κατακρατήσεις και να απομακρύνεις τις αιωρούμενες ουσίες.
    Καλή επιτυχία.

    1 Παραλλαγές

    #
    Σχόλιο από nitsapateraki, 14-4-13  
    Το δικο μου λικερ το κανω με κονιακ γιατι πλεον το καθαρο οινοπνευμα ειναι πολυ ακριβο.Θα σας γραψω την συνταγη γιατι ειναι φοβερη.Θα με θυμηθειτε αν το κανετε.1 lt κονιακ 500 γρ. ζαχαρη 100 καθαρισμενα κουκουτσια βερικοκου.Το αφινουμε 10 μερες σε σκοτινο μερος. την10η μερα προσθετουμε 2 πικραμυγδαλα και αφηνουμε αλλες 4 μερες.Το στραγγιζουμε και το αφηνουμε να ωριμασει για 3 μηνες.ο λιγος χρονος και το σκοτεινο μερος γινεται γιατι αυτα τα κουκουτσια εχουν μικρη ποσοτητα αρσενικου.Αν δεν εχετε πικραμυγδαλα δεν πειραζει.Πιο πολυ τα βαζω για εντονο αρρωμα.

    Σχετικά άρθρα

    Νηστείες
    Η νηστεία, πέρα από τη θρησκευτική της σημασία,...
    Χορτοφαγία
    Χορτοφαγία είναι η πρακτική της μη κατανάλωσης κρέ...

    Το tip της ημέρας

    Σπάστε το τσόφλι του αυγού σας στα δύο, γεμίστε τα με χώμα και προσθέστε στο καθένα 1-2 σπόρους. Όταν φυτρώσουν, φυτέψτε το φυτό σας στη γλάστρα χωρίς να αφαιρέσετε το τσόφλι διότι με τον καιρό θα διαβρωθεί ενώ θα θρέφει διαρκώς τα φυτά σας με ασβέστιο.

    Τη συνταγή προτείνουν:

    ποτα
    Ένα βιβλίο 11 αγαπημένων συνταγών, του/της mariaa76
    Αγαπημένες συνταγές
    Ένα βιβλίο 99 αγαπημένων συνταγών, του/της Champagne
    Ποτά- μαρμελάδες
    Ένα βιβλίο 26 αγαπημένων συνταγών, του/της NIN
    λικέρ
    Ένα βιβλίο 22 αγαπημένων συνταγών, του/της labrini58
    ποτα ροφηματα
    Ένα βιβλίο 115 αγαπημένων συνταγών, του/της toniadimitropoulou